رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ارتباط نزدیک کمیته امداد با مرکز آمار ایران در راستای مأموریت‌های کمیته امداد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مرکز آمار ایران به منظور هم‌افزایی بیشتر و ارتقای کیفیت داده‌های آماری در حوزه نیکوکاری و احسان در کشور، با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد و غلامرضا گودرزی معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست مرکز آمار ایران به امضاء رسید.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های آماری در نظام خیر و احسان کشور، گفت: در این زمینه مراکز نیکوکاری می‌توانند مشارکت فنی و اجرایی داشته باشند.

وی مستندسازی فضای احسان و نیکوکاری در جامعه را مهم عنوان کرد و ادامه داد: ارتباط نزدیک کمیته امداد با مرکز آمار ایران در راستای مأموریت‌های امداد بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

بختیاری با بیان اینکه شناسایی نیازمندان یکی از مأموریت‌های اصلی کمیته امداد است، اظهار کرد: مرکز آمار ایران در این حوزه ظرفیت‌های بسیار خوبی در اختیار دارد.

رئیس کمیته امداد خواستار توسعه فرآیند‌های آماری مبتنی بر تعاملات برخط و تولید آمار‌های مبتنی بر داده‌های ثبتی شد و اضافه کرد: ارتقای تحلیل‌ها و تفسیر متغیر‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و رفتارشناختی مبتنی بر مأموریت‌های امداد امام (ره) در تفاهم‌نامه با مرکز آمار ایران مورد توجه قرار گرفته است.

غلامرضا گودرزی معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست مرکز آمار ایران نیز در این مراسم، گفت: مرکز آمار ایران آماده است تا در قالب این تفاهم‌نامه در راستای تبادل اطلاعات و ایجاد دسترسی به گزارشات متغیر‌های اقتصادی با رعایت محرمانگی برای کمیته امداد اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این تفاهم‌نامه تعیین و تدوین استاندارد و شاخص‌های نیکوکاری و احسان در کشور را در نظر گرفته است.

سرپرست مرکز آمار ایران افزود: کمیته امداد نیز این ظرفیت را دارد تا در اجرای طرح‌های آمارگیری مرکز و طرح‌های سرشماری به ویژه در حوزه نیکوکاری مشارکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار