سرپرست سرویس مخفی آمریکا می‌گوید به دلیل شکست امنیتی در جلوگیری از شلیک به رئیس جمهور پیشین این کشور «شرمگین» است. 

رونالد رو، سرپرست سرویس مخفی آمریکا در جلسه با سناتور‌های آمریکایی پیرامون  حادثه سوء قصد به جان دونالد ترامپ، گفت که «شرمگین» بوده و چنین رخدادی نشان دهنده یک «شکست در سطوح مختلف» است.

به گزارش نشریه هیل، این مقام آمریکایی گفت که از محل سوء قصد به جان رئیس جمهور پیشین آمریکا بازدید کرده و روی سقفی که شلیک از آن صورت گرفته، دراز کشیده است تا خط دید ضارب را بررسی کند. او در ادامه گفت: «چیزی که دیدم شرمنده‌ام کرد. به عنوان یک افسر مجری قانون حرفه‌ای و یک کهنه سرباز ۲۵ ساله در سرویس مخفی، نمی‌توانم از این دفاع کنم که چرا آن پشت بام برای جلوگیری از وقوع خطا‌های مشابه محافظت نشده بود.» 

رونالد رو گفت که اگر تحقیقاتی که در دست انجام است نشان دهد کارکنان سرویس مخفی پروتکل‌های این سازمان را نقض کرده‌اند، افراد مذکور باید در برابر روند انضباطی پاسخگو باشند. 

این چهارمین جلسه استماع کنگره است که به بررسی نقص‌های امنیتی در سخنرانی ترامپ در ایالت «پنسیلوانیا» می‌پردازد که طی آن شخصی به نام «توماس متیو کروکس» از روی پشت بام به سمت نامزد جمهوری خواهان شلیک کرد. طی این ترور نافرجام شخص ضارب توسط سرویس مخفی آمریکا کشته شد و گوش ترامپ زخمی سطحی برداشت. از آن جایی که شلیک از فاصله بسیار نزدیک صورت گرفته و ضارب به احتمال زیاد حرفه‌ای نبود، «کیمبرلی چیتل» رئیس سرویس مخفی آمریکا در آن زمان، هفته گذشته پس از انتقاد‌های فراوان استعفا کرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار