بهداشت جهانی هشدار داد که هزاران کودک واکسینه نشده در نوار غزه به احتمال زیاد به ویروس فلج اطفال مبتلا خواهند شد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که در صورت عدم اقدام فوری، فلج اطفال هزاران کودک واکسینه نشده را در نوار غزه مبتلا خواهد کرد.

براساس گزارش آر تی، او افزود: تاکنون موردی از فلج اطفال شناسایی نشده است، اما در صورت عدم اقدامات فوری، این عفونت هزاران کودک را که هنوز واکسینه نشده اند را مبتلا می‌کند.

به گفته وی، میزان واکسیناسیون فلج اطفال در میان کودکان نوار غزه به شدت از ۹۹ درصد به ۸۶ درصد در طول ۹ ماه جنگ کاهش یافته است.

 مدیرکل این سازمان خاطرنشان کرد: قبل از شروع درگیری، میزان پوشش واکسیناسیون ۹۹ درصد بود، اما اکنون این رقم به شدت کاهش یافته و به ۸۶ درصد رسیده است که ظهور گروه‌هایی از کودکان واکسینه نشده را تهدید می‌کند که محیط مناسبی را برای انتشار ویروس تشکیل می‌دهند.

دیروز دوشنبه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نوار غزه در نتیجه وضعیت اسفبار ناشی از جنگ اسرائیل علیه مردم غزه و محرومیت آنان از مایحتاج اولیه زندگی، غزه به منطقه اپیدمی فلج اطفال تبدیل شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساکنان نوار غزه از نبود آب قابل استفاده، تخریب زیرساخت‌های بهداشتی، انباشت هزاران تن زباله، ناامنی غذایی و تجمع ساکنان در مکان‌های آوارگی اجباری رنج می‌برند. وزارت بهداشت غزه به کشف وجود ویروس عامل فلج اطفال نوع CVPV۲ در فاضلاب استان‌های خان یونس و مناطق مرکزی غزه اشاره کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار