رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح تربیت حافظان قرآن با هدف تربیت یک هزارو ۴۰۰ حافظ در لرستان تا دهم مرداد است.

مجید سوری روز سه‌شنبه در سخنانی اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از سال ۱۳۹۱ و با دستور ایشان مطرح شد و همواره دغدغه مسئولان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح پرورشی، تربیت حافظان قرآن کریم به نام ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور برگزار می‌‎شود که سهم استان لرستان یک هزار و ۴۰۰ نفر طی سال جاری است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۴ موسسه فعال قرآنی در سطح استان برای این طرح در سامانه «حمد» اعلام آمادگی و ثبت نام کرده ‎اند، افزود: مهلت ثبت نام در طرح تربیت حافظان قرآن تا دهم مردادماه جاری است و موسساتی که ثبت نام کرده اند می‎توانند از یازدهم همین ماه اقدام به نام نویسی از قرآن آموزان کنند.

سوری با تاکید بر اینکه قرآن آموزان تا پایان سال جاری که طرح نیز به اتمام می‎رسد باید پنج جزء را حفظ کنند، ادامه داد: نمره حدنصاب قبولی در این طرح ۸۰ از ۱۰۰ است.

وی خاطرنشان کرد: بابت حفظ هر جزء جهت کمک به موسسات مجری این طرح سه میلیون ریال درنظر گرفته شده که ۶۰ درصد متعلق به حافظ و ۴۰ درصد به موسسه اعطا می‎شود.

 

برچسب ها: قرآن ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.