فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : گذرنامه زائران اربعین پس از تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت به دست آنها خواهد رسید.

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت : زائران اربعین از چند طریق امکان دریافت گذرنامه برای سفر به کربلای معلی را دارند که آسان‌ترین آن اقدام از طریق اپلیکیشن «پلیس من» است.

وی ادامه داد: در این روش، شهروندان از طریق فضای مجازی با ورود به اپلیکیشن پلیس من نسبت به ثبت‌نام خود و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام و حدود ۷۲ ساعت پس از آن گذرنامه خود را درب منزل تحویل خواهند گرفت.

سردار حاجیان با بیان اینکه زائران می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت نام و تحویل مدارک اقدام و پس از تائید پلیس، گذرنامه آنها ظرف مدت ۳ روز صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی هم که مدارکشان نقصی دارد به اطلاعشان رسانده می‌شود و پس از آن نسبت به صدور گذرنامه یا تمدید آن اقدام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت مشمولان غیرغایب متولد قبل از سال ۱۳۸۴ اشاره و اظهار کرد: این افراد برای سفر اربعین نیازی به وثیقه ندارند.

وی یادآور شد: این دسته از افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سخا درخواست خروج از کشور را ثبت و پس از موافقت و صدور گذرنامه، در پیاده‌روی اربعین شرکت و به عتبات عالیات سفر کنند.

سردار حاجیان از مشمولان غایب و آنهایی که وضعیت خدمتی‌شان مشخص نیست خواست که به مرز‌ها برای خروج از کشور مراجعه نکنند، چرا که تحت هیچ شرایطی اجازه خروج به آنها داده نمی‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.