کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره حضور بیش از ۸۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کشورمان نکاتی را بیان کرد.

 محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حضور بیش از ۸۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کشورمان بیان کرد: اینگونه رفتار‌هایی که نشان از افزایش جایگاه کشور دارد نشان از ارتقای قدرت کشور نیز دارد. دیپلماسی صد‌ها ابزار از ابزار موفقیت در کشور است که اگر به خوبی عمل کند نتیجه آن ارتقای قدرت کشور است و این حضور افراد بین المللی به دلیل افزایش این جایگاه است.

وی ادامه داد: هر دولتی در جایگاه خود قدمی کوچک یا بزرگ برای افزایش قدرت کشورمان برداشته است و نمیتواند به یک دولت این را منتسب کرد بلکه این فرآیند عملکرد ۴۵ ساله کشورمان است.  دولت چهاردهم اگر به شعار استقلال وفادار باشد و به ماهیت اسلامی ایران اعتقاد راسخ داشته باشد و از این‌ها پاسداری کند اینها اصلی‌ترین زیرساخت جمهوری اسلامی ایران در تمام قدرتهایش است.

گفتنی است حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که در مراسم تحلیف علاوه بر مسئولان و مقامات عالی رتبه داخلی، بیش از ۸۰ هیات و ۳۰۰ مهمان خارجی حضور خواهند داشت.

انریکه مورا، معاون جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژرالدو آلکمین معاون رئیس‌جمهور برزیل، ویاچسلاو وولودین رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در رأس هیات روسی، رشید مردوف، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان، هیاتی عالی رتبه از چین از جمله مهمانان این مراسم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار