جامعه مدرسین در بیانیه ای اقدام ضد حقوق بشری و گستاخانه پلیس آلمان در حمله به مراکز اسلامی هامبورگ را برخلاف موازین آزادی‌های مذهبی دانست.

 در پی حمله پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی (علیه السلام)، جامعه مدرسین در محکومیت این اقدام ضد حقوق بشری بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
اقدام ضد حقوق بشری و گستاخانه پلیس آلمان در حمله به مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی – علیه السلام – حرکتی غیر قانونی و برخلاف موازین آزادی‌های مذهبی است.

این مراکز از مهم‌ترین مجموعه‌های ترویج معنویت و معارف اسلامی است که خنثی کننده افراط گرایی و رشد جریانات تند روی منحرف است. بی شک این اقدام غلط و سیاست زده، فرصت ظهور جریانات منحرف ضد دین را فراهم می‌کند و محیط‌های مذهبی آلمان و اروپا را با مشکلات جدی روبه رو خواهد کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن حمله‌ی نیروی‌های پلیس آلمان به این مراکز و ایجاد محدودیت‌های غیر منطقی برای مسلمانان و شیعیان، از مسئولان دستگاه دیپلماسی و دیگر متولیان امر می‌خواهد با پیگیری‌های حقوقی از فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی – علیه السلام – حمایت و صیانت کرده و با جدیت مسئله بازگشایی این مراکز را دنبال کنند.

دولت آلمان نیز بداند اسلام دین اخلاق، معنویت و صلح و دوستی است. اسلام هراسی و اسلام ستیزی حربه و توطئه جریان صهیونیسم بین الملل است و حرکت در مسیر طراحی‌های مراکز صهیونیستی بیش از هرچیز به دولت و ملت آلمان آسیب خواهد رساند.

گرچه این حمله و ایجاد فشار علیه مراکز عبادی و دینی موجب رنجش مسلمانان مقیم آلمان، مسلمانان جهان، علما، دانشمندان، اساتید دانشگاه و رهبران دینی شده است، اما حفظ آرامش و رعایت قانون، در اولویت است و امیدواریم با پیگیری‌های مستمر، هرچه زودتر این مسأله پایان یابد و حقوق مسلمانان و شیعیان مقیم آلمان تأمین گردد. إن‌شاءالله.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار