معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به لزوم توجه به اصول و ضوابط مدیریت پسماند و مسائل زیست محیطی در ایام اربعین حسینی گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگی این اجتماع میلیون استفاده بهینه شود.

به نقل از شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در حاشیه در یکصد و بیستمین نشست مجمع شهرداران کلان شهر‌های ایران که در سالن جلسات شهرداری تهران برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه قالب زائرین، غیر ایرانی به ویژه پاکستانی‌ها و اتباع در ایام اربعین حسینی چه در مسیر رفت و چه هنگام بازگشت از کربلای معلی در شهر مقدس قم و در مسجد مقدس جمکران، امامزاده شاه جمال‌الدین و موکب سیدالشهدا (ع) اسکان دارند شهرداری قم در این زمینه همکاری و مساعدت همه جانبه و لازم را دارد.

وی افزود: در راستای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در بلوار معنوی پیامبر اعظم (ص) مناطق هشتگانه شهرداری قم به ویژه پیرامون حرم کریمه اهل بیت (س) از طریق استقرار و برپایی ستاد‌های هشتگانه خدمات رسانی و اطلاع رسانی با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات و پرسنل سعی در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم معنوی اربعین حسینی دارند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی اجتماع میلیونی پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف _ کربلا گفت: برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه بر لزوم رعایت اصول مدیریت پسماند و ضوابط زیست محیطی در ایام اربعین حسینی امر مهمی محسوب می‌شود.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اجرای پویش پاکیزگی به عشق حسین (ع) توسط شهرداری قم در ایام محرم و صفر اضافه کرد: با مشارکت شهرداری قم و مؤسسه فروغ اندیشه غدیر در مراسم پیاده‌روی اربعین در محور نجف _ کربلا بیش از ۲۰۰۰ عدد مخازن مخصوص ۱۵۰ لیتری زباله به انضمام استقرار یافته ۲۰ تن کیسه زباله ویژه برای جمع‌آوری و انتقال ظروف یک بار مصرف و ضایعات تولیدی در اطراف مواکب ایستگاه‌های صلواتی در مسیر نجف_ کربلا تولید و توزیع خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم از طریق اجرای پویش پاکیزگی به عشق حسین در ایام اربعین حسینی شاهد ارتقا کیفیت مقوله نظافت، پاکیزگی و آراستگی ضمن رعایت موضوعات زیست محیطی مدیریت پسماند در مسیر نجف _ کربلا با مشارکت و همراهی متولیان امر و زائرین باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار