حیدری گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان قم از روز یکشنبه هفتم مردادماه پس از چند روز گرم در هفته‌های گذشته، سیر نزولی بگیرد.

مهران حیدری،مدیرکل هواشناسی استان قم  با بیان اینکه دمای استان امروز شنبه افزایش می‌یابد، افزود: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان شنبه ششم مردادماه ۱۴۰۳ حداکثر به ۴۶ درجه سانتیگراد برسد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود وضعیت هوای استان قم از روز یکشنبه هفتم مردادماه بهتر و کاهش یاید و پس از چند روز گرم در هفته‌های گذشته، دمای هوا سیر نزولی بگیرد و در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیش رو به ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد هم برسد.

حیدری عنوان کرد:پیش‌بینی می‌شود وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک که بعد از ظهر روز گذشته مناطق مختلفی از استان قم را تحت تاثیر قرار دهد تا یکشنبه هفتم مردادماه ادامه داشته باشد. 

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد همراه با گردوخاک در استان، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم با تاکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای و خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد توصیه می‌شود، عنوان کرد: در این مدت باید از توقف در کنار سازه‌های موقت، ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال خودداری شود.

وی افزود: اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگرد‌های سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار