آیین افتتاحیه مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای «راه زندگی» در ۱۱ کتابخانه عمومی استان بوشهر در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه‌ها و کمیته امداد مفاد متعددی دارد که یکی از بند‌های آن راه اندازی مراکز روانشناسی و مشاوره است.

راهب افزود: هدف از برپایی این مراکز، ارتقاء سلامت روان جامعه، تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتباط بین مددجویان و کتابخانه‌های عمومی است.

وی ادامه داد: همزمان این مراکز در ۱۱ نقطه استان در کتابخانه‌های عمومی افتتاح می‌شود و امید داریم این مراکز نقطه عطفی در جهت خدمت بهتر به مددجویان و مردم عزیز شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه عموم مردم می‌توانند از این مراکز استفاده کنند، تصریح کرد: استفاده از خدمات مراکز روانشناختی و مشاوره‌ای «راه زندگی» برای مددجویان کمیته امداد به صورت رایگان و برای اعضاء و کارکنان کتابخانه‌های عمومی با تخفیف ۴۰ درصد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عضویت در کتابخانه‌های عمومی برای مددجویان کمیته امداد رایگان است، خاطر نشان کرد: وجود این مراکز در کتابخانه‌های عمومی باعث ارتباط هر چه بیشر مددجویان و اقشار مختلف با مقوله کتاب و کتابخوانی می‌شود و می‌توانند هم از منابع اطلاعاتی و کتابخانه‌ای و هم از خدمات فرهنگی ترویجی کتابخانه‌ها استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز افزود: خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در این مرکز شامل مشاوره تحصیلی، مشاوره پیش و پس از ازدواج، حل تعارضات و اختلافات زناشویی، مشاوره‌های گروهی، گارگاه‌های آموزش‌های پیشگیرانه و انجام آزمون‌های روان‌سنجی و سایر خدمات در حوزه روانشناسی و مشاوره است.

وی گفت: ظرفیت خوبی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان وجود دارد که می‌تواند برای دسترسی مردم به حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.
روشن خاطرنشان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه در گام‌های بعدی ارائه خدمات مشاوره در سایر کتابخانه‌ها به ویژه مناطق کم برخوردار عملیاتی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.