امام جمعه قم گفت: اعضای کنگره آمریکا در جریان صحبت‌های نتانیاهوی ۵۳ بار این مجرم بی آبرو را حمایت و تشویق کردند که این امر نشان از حمایت و لابی سنگین رژیم صهیونیستی است.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد بیان داشت: این روز‌ها دو رویداد مهم راهپیمایی مردم آمریکا علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس و سخنرانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بودیم.

وی همچنین با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت: اعضای کنگره آمریکا ۵۳ بار از این مجرم بی آبرو حمایت کردند و او را تشویق کردند که این امر نشان از حمایت و لابی رژیم صهیونیستی از آنان و تسط و سیطره رژیم صهیونیستی به منابع مالی آمریکا است.

امام جمعه قم افزود: نتانیاهو در این نطق گفت که اگر با حزب الله و حماس و یمن می‌جنگیم در حقیقت در حال جنگ با ایران هستیم و مردم ایران شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند و از آمریکایی‌ها خواست با نگاه ایران اسلامی مقابله کنند.

آیت الله سعیدی در ادامه گفت: اقدام چند روز گذشته برخی مأموران آلمانی در حمله به برخی مساجد این کشور به خصوص مسجد امام علی علیه السلام در شهر هامبورگ و ضرب و شتم عده‌ای از مردم به‌خاطر دفاع از مردم مظلوم غزه نشان دهنده پوچ بودن ادعای آزادی در غرب است.

وی با اشاره به آغاز کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس و رئیس جمهور منتخب شاخص‌های انتخاب کابینه را مشخص کردند که اعتقاد و ایمان، نداشتن سابقه سوء، داشتن نگرش ملی، غرق نبودن در مسائل سیاسی و جناحی از جمله شاخص‌های مهمی است و امیدواریم تعامل خوبی بین مجلس و دولت حاکم باشد.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ رئیس جمهور گفت: در اصل ۱۱۰ قانون اساسی امضای حکم و رأی مردم در ردیف وظایف رهبر معظم انقلاب قرار داده شده است و ایشان نیز همان کسی را منصوب می‌کنند که با رأی مردم انتخاب شده باشند و رئیس جمهور منتخب مورد تأیید ولی فقیه قرار می‌گیرد.

خطیب جمعه قم افزود: تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر انقلاب مشروعیت بخشیدن وی در راستای اداره قوه مجریه است چرا که در عصر غیبت ریاست عامه و ولایت امر بر عهده ولی فقیه است و همه کارگران به اذن ولی فقیه مشروعیت پیدا می‌کنند و به همین دلیل رئیس جمهور منتخب باید مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گیرند.

آیت الله سعیدی با گرامیداشت سالروز اولین نماز جمعه در ۵ مرداد سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی، گفت: نماز جمعه تبیین کننده مواضع نظام اسلامی برای مردم و خنثی کننده تبلیغات و توطئه‌های دشمنان بوده و هست و این پایگاه قرارگاه روشنگری در زمینه‌های مختلف است.

در پایان خطبه‌های نماز جمعه امروز آیت الله سعیدی به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در ۵ مرداد سال ۶۷ بعد از قبولی قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: عملیات فروغ جاودان که توسط منافقین و با حمایت و پشتیبانی رژیم بعث طراحی و اجرا شده بود با مقاومت مثال زدنی رزمندگان اسلام طی عملیات مرصاد با شکستی سنگین مواجه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.