کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای در ۶ شهر این استان بالای ۴۵ درجه ثبت شد، در حالی که رطوبت هوای بوشهر نیز در این مدت ۸۰ درصد بود.

طلیعه محمدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای در بخش شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان با ۴۸ درجه گرم‌ترین نقطه استان ثبت شد.

وی یادآور شد: دمای هوا در مراکز شهرستان‌های دشتی، دشتستان و کنگان ۴۷ درجه و مرکز شهرستان‌ها تنگستان ۴۶ و دیر ۴۵ درجه ثبت شده است.

محمدی افزایش شرجی را از دیگر پدیده‌های هواشناسی در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: رطوبت و شرجی در شهر بردخون ۷۸ درصد، عسلویه ۷۷، خارگ ۷۶ و بهرگان دیلم ۷۵ درصد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: رطوبت دیگر شهرهای ساحلی این استان کمتر از ۷۴ درصد است.

محمدی ادامه داد: در این شرایط از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید خودداری شود و کودکان، مادران باردار، بیماران قلبی، عروقی، گوارشی و تنفسی از تردد در معابر عمومی و فضای باز در این وضعیت جوی پرهیز کنند تا دچار گرمازدگی و عوارض بیماری جانبی آن نشوند.

وی با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده با وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شوند اظهارکرد: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، بطور غالب شمال غربی تا غربی گاهی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

برچسب ها: دمای هوا ، افزایش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.