رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال ‌هزار خودروی تخصصی امدادی به جمعیت افزوده شد.

کولیوند ر سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تا پایان دی‌ماه ‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی تخصصی به ناوگان حمل و نقل جمعیت هلال احمر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امدادگران هلال احمر در تمام حوادث ملی، منطقه‌ای، محلی و بین‌المللی حضور فعال دارند، افزود: نیروی انسانی اصلی‌ترین سرمایه جمعیت هلال احمر است و ساماندهی این نیرو‌ها در دستور کار این جمعیت قراردارد.

به گفته وی، تاکنون امدادگران و نجات‌گران این جمعیت ۲۴۰ ساعت کار می‌کردند و دریافتی ناچیز داشتند و بیمه نداشتند، اما با توجه به اجرای طرح ساماندهی نیرو‌های امدادی تاکنون چهار هزار نفراز امدادگران و نجات‌گران ساماندهی شده‌اند و ساماندهی مابقی نیرو‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

کولیوند افزود: آموزش و سازماندهی جوانانی که به تازگی جذب جمعیت هلال احمر شده‌اند، جذب نیرو‌های متخصص در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و جامعه هدف از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در این جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه اعضای این جمعیت در همه ایام برای خدمت‌رسانی به مردم آماده‌باش هستند، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند تا در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی با جذب و به کارگیری نیرو‌های متخصص جهت خدمت‌رسانی همه جانبه به جامعه هدف پیشرو و پیش قدم باشد.

وی ایمان، هجرت و جهاد را از ویژگی‌های شهدا عنوان کرد و گفت: شهدا مومنانه و دلیرانه از سرزمین خود به سمت مناطق مرزی برای جهاد هجرت می‌کردند.

کولیوند افزود: شهدا به خود این اعتماد را داشتند که می‌توانند با جهاد خود از خاک میهن دفاع کنند.

وی با بیان اینکه نعمت اصلی این مملکت از شهدا است افزود: هدف از طراحی کنگره ملی یادواره شهدای امدادگر کشور شناسایی و معرفی شهدای امدادگر و حفظ نام و یاد آنان است.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید جامعه و به خصوص نسل جوان با پیام شهدا آشنا شوند گفت: انتشار آثار شهدا، برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: امروز جریان مقاومت در دنیا برگرفته از فرهنگ بسیج، روحیه جهادی و شهادت‌طلبی است که رزمندگان و شهدای این سرزمین تولید و به دنیا معرفی عرضه کردند.

کولیوند یادآور شد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس در بخش‌های مختلف از جمله در امداد و نجات نقش‌آفرینی زیادی داشتند که امروز باید این ایثارگری‌ها به جامعه معرفی شود.

به گفته کولیوند، نخستین قطار و کشتی بیمارستانی و در حوزه بهداشت و درمان نیز خدمات فوریت‌های پزشکی را جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمت به رزمندگان ایجاد کرد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در زمان دفاع مقدس خدمات بسیاری را در زمینه آموزش امداد و نجات، رسیدگی به امور اسرا و مفقودان را انجام دادند و بیش از ۶ میلیون نامه با همکاری صلیب سرخ جابجا کردند.

وی با اشاره به نقش امددادگران در جبهه‌های جنگ گفت: امروز شهدای امدادگر در غزه وضعیت بسیاری سختی دارند و با کمبود دارو مواجه هستند، امدادگران هلال احمر در غزه در حال خدمات‌رسانی نیر مورد گلوله مستقیم قرار گرفته‌اند و به شهادت رسیده‌اند ولی مردم و امدادگران روحیه بالای خود را از دست نداده‌اند و ۱۰ ماه است ایستادگی کرده‌اند.

کولیوند گفت: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار مجروح در غزه است که به دلیل کمبود امکانات، تجهیزات در آستانه شهادت هستند.

برچسب ها: هلال احمر ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.