اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

مراسم اجتماع ۱۰۰ هزار نفری و خانوادگی «حجاب» از سوی مجموعه مردمی دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی برگزار شد. این اجتماع امروز، پنجشنبه (چهارم مرداد) با حضور خانواده رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد. روسری متبرک به حرم اباعبدالله الحسین (ع) در این مراسم به خانواده‌ها اهدا می‌شود.

اجتماع خانوادگی

اجتماع دختران انقلاب به صورت خانوادگی در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی برگزار شده تا دشمنان ببینند که مردم پای ارزش‌هایشان ایستاده‌اند. در این اجتماع قرار است ۳۱۳ دختر کم حجاب به خواسته خودشان حجاب چادر را برگزینند.

اجتماع حجاب

شرکت کنندگان همچنان در حال ورود به ورزشگاه آزادی هستند و در دستان بسیاری از خانواده‌ها عکس‌های شهدا همچون  شهید حاج قاسم سلیمانی، پرچم ایران و یا زهرا است.

اجتماع خانوادگی حجاب

 طبقه پایین ورزشگاه با اجتماع جمعیت پر شده است و شرکت کنندگان در این مراسم را به سمت طبقه دوم راهی می کنند.

ورزشگاه آزادی

 حاضران با سرود و نوحه‌های حماسی حسین طاهری مراسم را  همراهی می‌کنند.

اجتماع حجاب

مادران شهدا از جمله مادر آرمان علی وردی و شهید مجید قربانخانی نیز در جمع حاضران قرار دارند و از مهمانان این مراسم‌اند.

اجتماع خانوادگی حجاب

برنامه با تلاوت قرآن توسط قاری حمید خجیر آغاز شد و همچنان به سیل جمعیت در ورزشگاه افزوده می‌شود. پس از تلاوت قرآن نوازندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به نواختن سرود جمهوری اسلامی پرداختند و تمامی حاضران در ورزشگاه آزادی متن سرود را همخوانی کردند.

برگزاری اجتماع خانوادگی حجاب

حجت الاسلام والمسلمین رشاد مدیر حوزه‌های علمیه تهران و مدیر پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی  گفت: این حضور حماسی و گردهمایی خودجوش است و در چنین محافلی مجال بحث فنی و تفصیلی نیست و تنها به سه نکته در خصوص عفاف و حجاب که به طور قطع حکم شرعی است اشاره می‌کنم. این موضوع در ۲۴ آیه مربوط به حجاب در قرآن کریم آمده است و در شماری از آیات جای تشکیکی نیست و حجاب حکم شرعی ضروری دین است.

وی افزود: حجاب و عفاف حکم فردی نیست و احکام به انواع فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود و حکم اجتماعی دو سو شامل وجه حقی و تکلیفی دارد تکلیفی است که حق را ایجاب می‌کند. همچنین جامعه درگیر حجاب است و امر شخصی تلقی نمی‌شود و حجاب تنها حکم شرعی ساده نیست بلکه حکمی برای اجتماع است. همچنین حجاب حیث فرهنگ ساز و هویت ساز دارد و هویت استقلال را باعث می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه تهران گفت: هر جامعه‌ای برای خودش نمادها و نشان هوایی دارد و جامعه اسلامی نمادش پوشیدگی و عفاف است و طرز لباس پوشیدن بخشی از فرهنگ است و نوع پوشش بخش مهمی از فرهنگ جامعه محسوب می‌شود با حجاب کیستی و چیستی خود را نشان می‌دهیم و تاریخ ایران هرگز و هرگز از حجاب خالی نبوده است.تمام تصاویری از تاریخ از ایران یک نمونه بدون حجاب نشان نمی‌دهد.

پوستر حجاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار