رییس کل دادگستری خراسان شمالی از کاهش بیش از ۱۹ درصدی آمار وقوع سرقت در استان طی چهارماهه امسال خبر داد.

حجت الإسلام براتی زاده روز در نشست کمیته پیشگیری از وقوع سرقت امسال بابیان اینکه عوامل متعددی در شکل گیری سرقت‌ها نقش آفرینی می‌کنند، گفت: با این وجود به نظر می‌رسد برای حصول موفقیت در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و در راستای کاهش موارد وقوع سرقت‌ها باید روند همکاری‌ها و تعامل دستگاه‌ها بیشتر شود.
وی افزود: متأسفانه به طور کلی برغم همه تلاش‌های انجام شده باید اذعان داشت که جرم سرقت کماکان در ردیف نخست جرائم کشور قرار دارد و این وضعیت علاوه بر گسترش میزان نارضایتی‌های عمومی تاثیرگذار است.
رییس کل دادگستری خراسان شمالی اضافه کرد: کاهش حدود ۲۰ درصدی آمار سرقت‌ها در استان در نتیجه ارتقای سازوکار‌های نظارتی و اجرای بهتر برنامه‌های پیشگیرانه است.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: یکی از علل مؤثر در افزایش و تکرار جرم سرقت تسهیل زمینه‌های بهره مندی سارقان سابقه دار از تأسیسات حقوقی و قانونی است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با بیان اینکه ۱۳ درصد از جرائم کل استان به طور مستقیم تحت عنوان مجرمانه ذیل سرقت تعریف می‌شود تاکید کرد: تلاش دستگاه قضایی استان در گام نخست همواره حول محور بکارگیری سیاست‌های پیشگیرانه به منظور کاهش وقوع موارد جرم سرقت متمرکز شده است.
سیدجواد ایلالی گفت: قانونگذار سابقا در خصوص سرقتی که ارزش مال مسروقه کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال بود انعطاف بیشتری داشت و آن را در ردیف جرائم قابل گذشت تلقی می‌کرد در حالی که با اصلاح این قانون اکنون تا حدود قابل توجهی بازدارندگی موردانتظار در مبانی قانونی وجود دارد.
دادستان بجنورد همچنین از سایر دادستان‌ها خواست بر اساس قانون و بدون هیج اغماض و مماشات با سارقان برخورد نمایند.

برچسب ها: سرقت ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.