دادستان بجنورد:

۵۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده جرائم مالی است

دادستان بجنورد گفت: ۵۰ درصد جرایم اتفاق افتاده در بجنورد مربوط به جرائم مالی است.

 سید جواد ایلالی در جمع خبرنگاران با تشریح جرایم رخ داده در استان، گفت: ۶۲ درصد جرائم استان مربوط به ۱۰ عنوان است که ۵۰ درصد از این عناوین مجرمانه مستقیم مربوط به جرائم مالی و ۱۳ درصد از جرائم اتفاق افتاده در خراسان شمالی مربوط به سرقت است.
او گفت : ۱۰۰ درصد سارقان ساده در استان معتاد هستند. ۵۸ هزار پرونده کیفری که در سال گذشته وارد دادسرا و دادگاه‌های استان شده است ۱۳ درصد مربوط به سرقت است.

جان باختن ۲۲ نفر در تصادف تعطیلات نوروزی

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در ادامه اضافه کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال ۲۲ نفر در استان به علت بروز تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که ۱۵ نفر از این تعداد مربوط به ۴۵ کیلومتر در محور بجنورد به جنگل گلستان است که دو طرفه بوده است.

رخ دادن بسیاری از جرایم به علت نبود زیر ساخت‌

او گفت : متاسفانه بسیاری از جرائمی که در این استان رخ می‌دهد به علت نبود زیرساخت‌هاست و باید این امر مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا به دنبال آن اشتغال زایی و درآمد ایجاد شود.
ایلالی گفت: سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید مورد حمایت همه مسئولان قرار گیرند تا تولید ایجاد شود و ادامه یابد و به دنبال آن شغل ایجاد شود.

او گفت : با توجه به اینکه مباحث فقر به ضعف اقتصادی باز می‌گردد باید خیران بیشتری پای کار آیند و از خانواده‌های زندانیان حمایت کنند.
۳۸۵ زندانی در زندان‌های استان هستند که کمک به خانواده‌های آنها از طریق خیران انجام می‌شود.

برچسب ها: دادگستری ، جرائم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.