معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از عملکرد مسئولان استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد.

مهدی رمضانی عصر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: قاچاق دارای یک سازمان هوشمند متفکر و جدی است و تمام مصوبات این جلسه باید مورد توجه تمام مسئولان و دستگاه‌های متولی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، افزود: بحث قاچاق در چرخه اقتصاد کشور بسیار مهم بوده و یک روز تاخیر در مقابله با آن خیانت به مردم است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان در این کمیسیون، گفت: با اقدامات کنونی اقتصاد کشور پیشرفتی نخواهد داشت و هرکس در حوزه دستگاه مربوطه، خود را ملزم به کار در حوزه قاچاق بداند.

رمضانی بر لزوم آگاه سازی در جامعه تاکید کرد و گفت: از تاریخ برگزاری این جلسه ظرف یک ماه آینده، باید تمام مصوبات معوقه این کمیسیون از گذشته آغاز شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این جلسه بر لزوم اطلاع رسانی و ارتقاء سطح فرهنگسازی در خصوص مبارزه با قاچاق در مدارس تاکید کرد و گفت: امروز سن استفاده از لوازم آرایش قاچاق پایین‌تر آمده و این نیاز به پیشگیری دارد.

علی خداویسی گفت: در خصوص فرهنگ سازی مخصوصا در مدارس می‌توان تفاهم نامه‌هایی که سال‌های قبل به صورت ویژه‌تر مورد بررسی قرار گیرد و آمادگی لازم را برای همکاری با دستگاه‌های متولی داریم.

وی در خصوص یکی از مصوبات جلسه نیز اظهار کرد: قبلا مرزنشینان در سال از پرداخت ۸۰ دلار عوارض گمرکی معافیت داشتند که باعث سوءاستفاده برخی شده بود که باید اداره گذرنامه با همکاری گمرک مانع از سوءاستفاده این افراد شوند.

فرزاد حسنی عصر امروز در دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، که به ریاست معاون استاندار برگزار شد، اظهار کرد: ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه وانت‌بار دارای کارت هوشمند در استان وجود دارد که بدون بارنامه اقدام به حمل بار در مسیر‌های بین شهری می‌کنند که باید راهکاری برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

لزوم کنترل و مدیریت وانت‌بارها در مسیرهای بین‌شهری

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه در استان جابه جایی ۹ میلیون تن کالا توسط کامیون‌ها انجام می‌گیرد، گفت: از این میزان حدود ۵ هزار تن آن توسط وانت بار‌ها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کشور ۱۰ درصد تصادفات مربوط به وانت بار است که در استان ۱۲.۳ است و بیش از میانگین کشوری است.

حسنی خاطرنشان کرد: صدور بارنامه یعنی شناسنامه بار و علاوه بر آن راننده می‌تواند از مزایای بیمه و بازنشستگی برخوردار می‌شود.

وی گفت: انتظار داریم که این وضعیت سامان دهی شوند، ساز و کار آن آماده است و می‌طلبد برای مدیریت این آن پلیس، صمت و شهرداری هماهنگی باشند.

رئیس پلیس راهور کردستان نیز در این جلسه گفت: لازمه مدیریت و نظارت بر وانت بار ها، اجرای کنترل از مبدا است.

سرهنگ همتی زاده با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای در سطح استان برای ساماندهی وانت بار‌ها نداریم و کنترل آنها لازم است، گفت: نیاز است شهرداری راهداری و پلیس در این خصوص هم افزایی بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.