رئیس منابع آب سلسله گفت: برق ۱۲ حلقه چاه کشاورزی بخش فیروزآباد این شهرستان به دلیل کشت محصولات آب دوست یا انتقال خارج از مجوز قطع شد.

 رئیس منابع آب سلسله گفت: برق این تعداد چاه در راستای اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سلسله و پس از طی مراحل قضایی حسب دستور دادستان عمومی و انقلاب قطع شد.
 
ذبیح جودکی میزان برداشت این چاه‌ها را ۳۲۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب برای مالکان این چاه‌ها پرونده قضایی تشکیل و برای هر کدام هزینه‌های خسارت به آبخوان بر اساس نوع تخلف و سطح زیر کشت محاسبه و لحاظ شد.
 
جودکی با اشاره به وصل خودسرانه برق چهار حلقه از این چاه‌ها توسط مالکان عنوان کرد: اداره منابع آب با این افراد به دلیل تخطی از مقررات و امتناع از دستور قضایی برخورد قانونی داشته است و چاه‌های مربوطه را نیز با دستور قضایی پلمب خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: همچنین با مالکان چاه‌هایی که اقدام به آب فروشی، انتقال آب خارج از کروکی یا کشت محصولات آب دوست می‌نمایند از طریق مراجع قضایی برخورد قاطع خواهد شد.
 
رئیس منابع آب سلسله با اشاره به اینکه سال گذشته در راستای حفظ منابع آبی شهرستان برق ۳۰ حلقه چاه کشاورزی متخلف قطع شد عنوان کرد: پارسال برای ۱۱۰ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی و از ابتدای امسال تاکنون نیز برای ۱۰ حلقه چاه کشاورزی کنتور هوشمند نصب شده است.
 
به گفته جودکی با توجه به برنامه ۲ سویه شرکت‌های آب و برق در استان چنانچه مالکان چاه‌های کشاورزی و صنعتی اقدام به نصب کنتور هوشمند ننمایند، برق این چاه‌ها قطع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سلسله کمترین چاه غیرمجاز در لرستان را دارد و چاه غیرمجاز عمیق در این شهرستان وجود ندارد، یادآور شد: هم اکنون ۵۹۰ حلقه چاه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب سلسله فعال است.

برچسب ها: برق ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار