مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تکاب از قطب های صنایع دستی استان به شمار می رود، گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام خانه ترویجی این شهرستان نیاز است.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: خانه‌های ترویجی صنایع دستی مجموعه کاملی هستند که در کنار آموزش رشته های صنایع دستی در آنها، زمینه توسعه رشته های مختلف این بخش نیز فراهم می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی احداث خانه ترویج صنایع‌دستی تکاب ۹۰ درصد بوده و عملیات عمرانی این پروژه با تامین اعتبار لازم در سال جاری ادامه یافته و به پایان می رسد.

وی اظهار کرد: پروژه ساخت خانه ترویج صنایع‌دستی تکاب از چند سال پیش با همکاری فرمانداری این شهرستان آغاز شده و هر سال اعتبار مشخصی برای این پروژه در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: ساختمان این مرکز در ۲ طبقه با مساحت ۶۰۰ هزار مترمربع و با پیش بینی فضاهای نمایشگاهی، سالن اداری، گالری نمایش آثار، کتابخانه و امور سمعی و بصری و کلاس‌های آموزشی طراحی شده است.

صفری گفت: البته در نظر داریم در هر منطقه و شهری مطابق با رشته های صنایع دستی و قابلیت های آن شهر و منطقه، خانه های ترویجی صنایع دستی ایجاد کنیم.

وی افزود: توسعه صنایع دستی از اهداف این اداره کل است و در این راستا اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که راه اندازی نخستین خانه صنایع دستی در مدرسه هدایت ارومیه، برپایی نمایشگاه دایمی صنایع دستی در مدرسه ۲۲ بهمن و همچنین تبدیل شهربازی قدیم ارومیه در آینده نزدیک به بازارچه صنایع دستی ازجمله آنهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.