مدیر حفظ نباتات آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه با آفت ملخ‌های بومی در چهارهزار و ۳۷۳ هکتار از مزارع استان اجرایی شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: چهار هزار و ۳۷۳ هکتار از مزارع استان بر علیه آفت ملخ‌های بومی سمپاشی شد که نتایج بسیار خوبی نیز در پی داشت.

فرشته صادقی نسب افزود: سطح مبارزه با این آفت بومی در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۵ هکتار بود که امسال رشد قابل توجهی داشته است و بر اساس ردیابی‌های صورت گرفته در سطح ۱۱ هزار و ۳۱۰ هکتار از کانون‌های ملخ استان، مبارزه علیه ملخ‌های بومی درسطح ۸ شهرستان استان انجام گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه با این آفت در آذربایجان غربی به شهرستان سردشت در جنوب استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته مبنی بر مبارزه به موقع با آفت ملخ، تاکنون هیچ گونه خسارتی به مزارع و باغات استان وارد نشده است.

صادقی نسب ادامه داد: از جمله اقداماتی که در مبارزه با ملخ بومی در این استان انجام شده، تأمین و تجهیز ادوات و سمپاش، تهیه سموم و سمپاشی مناطق آلوده با استفاده از امکانات و کارکنان بخش دولتی بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به پیش بینی احتمال مبارزه با این آفت در سال آینده، باید برنامه ریزی لازم برای تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با پایش مزارع و باغات خود در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ، مراتب را در اسرع وقت به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.