روز مباهله روز اثبات حقانیت اسلام / خاتم بخشی امیرمومنان افتخاری برای شیعیان است

امام جمعه خوی در جشن روز مباهله بعداز تبریک این روز گفت:روز مباهله روز اثبات حقانیت اسلام و خاتم بخشی امیرمومنان افتخاری برای شیعیان است.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی گفت: درتاریخ ۲۳ ساله بعثت نبی مکرم اسلام، روز‌های بسیار مهم و سرنوشت‌سازی وجود دارد که هریک از آنها به تنهایی برای اثبات حقانیت اسلام، نزد دوست و دشمن کافی است. یکی از این رویداد‌های مهم و ممتاز «روز مباهله» است که در آن توحید، نبوّت و امامت در کامل‌ترین چهره‌ها جلوه کرده و حقیقت ناب و نورانی خود را نشان داد. 

وی افزود: خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم می‌فرماید: پس از فرارسیدن علم وحی به تو، هر کس درباره حضرت عیسی (ع) با تو به چالش برخیزد، به او بگو: بیایید تا فرزندانمان و فرزندانتان، و زنانمان و زنانتان، و جان‌هایمان و جان‌هایتان را فراخوانیم، آنگاه (به درگاه خداوند) زاری [تضرّع]کنیم تا لعنت خداوند را بر دروغگویان نهیم. 

قاسم خانی گفت: روز مباهله، روز اثبا حقانیت دین اسلام و افتخاری برای تشیع است و روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می‌آورد. نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نساءنا و نساءکم» در آن هست؛ عزیزترین انسان‌ها را پیغمبر اکرم انتخاب می‌کند و به صحنه می‌آورد برای مواجه‌ای که در آن باید ما بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. 

وی به استثنائی بودن روز مباهله اشاره کرد وگفت:یعنی این روز نشان دهنده‌ی اینکه بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم با عذاب الهی ریشه‌کن شود.

امام جمعه خوی بااشاره به اینکه، مباهله آن چیزی است که ما همیشه به آن احتیاج داریم افزود: امروز هم احتیاج داریم به همین اقتدار ایمانی و همین تکیه‌ی بر حقّانیّت خودمان؛ چون در راه حق داریم حرکت می‌کنیم، باید در مقابل دشمنی دشمنان و دشمنی استکبار به این روز تکیه کنیم. همان‌طور که در مباهله همه ایمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر قرار گرفته است؛ و همان‌طور که معنویّت و صفا و اقتدار معنوی پیغمبر اکرم و خانواده‌اش توانست دشمن را از میدان خارج کند، به فضل الهی و به حول‌وقوّه‌ی الهی ملّت ایران با اقتدار خود و با معنویّت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد. 

قاسم خانی در ادامه به واقعه مهم دیگری از روز ۲۴ ذی الحجه واقعه خاتم‌بخشی امیرالمومنین ع و نزول آیه ولایت اشاره کرد و گفت: خاتم بخشی امیر مومنان علی ع تا قیامت سند افتخار و مایه سر بلندی شیعیان است.

️وی افزود: روز بیست و چهارم ذی‌الحجه روز بسیار درخشانی در تقویم شیعیان است در این روز بسیار مبارک، چند آیه در فضیلت اهلبیت علیهم‌السلام نازل شده است.
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.