مسئول ایثارگران سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: هویت شهید ابراهیم آقایی آنالوچه از رزمندگان دوران دفاع مقدس از استان پس از سال‌ها شناسایی شد.

سرگرد پاسدار علی حیدرلو گفت: محل مزار شهید آقایی آنالوچه به خانواده محترم وی با حضور جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) اعلام شد.

مسئول ایثارگران سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: آن شهید گرانقدر در همان دوران نوجوانی در مبارزات ضد شاهنشاهی حضور داشته و یکبار در پمپ بنزین جاده اصفهان توسط دژخیمان شاهنشاهی دستگیر و به آتش کشیده شده و تا مدتی نیز در بستر بیماری بوده است.

سرگرد حیدرلو عنوان کرد: شهید آقایی آنالوچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی در بهمن ماه سال ۶۰ در جبهه حضور پیدا کرده و با توجه به اسناد موجود در اوایل اسفند سال ۶۰ در منطقه عملیاتی چزابه به اسارت دشمن درآمد و در اثر جراحات وارده و شکنجه نیرو‌های بعثی به شهادت رسید.

مسئول ایثارگران سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: پیکر این شهید بزرگوار بعد از دفاع مقدس بعنوان پیکر مفقود الاثر در گلزار شهدای شهر سپیدان استان فارس دفن شده‌است و اکنون بعد از گذشت سال‌ها با تطبیق (DNA) والدین، این شهید بزرگوار شناسایی شد.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار