دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: پیش از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و با قیمت‌های دستوری شرکت‌های هواپیمایی کاملا زیان ده بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نشست خبری امروز خود  با بیان اینکه در ۲۵ روز گذشته که نرخ‌های جدید اعمال شده است سه آژانس و سایت به دلیل عدم رعایت نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری تعلیق شدند و سایت بنا به حکم قضایی مسدود شده است.

وی افزود: تلاش می شود براساس نرخی که اعلام شده است در شبکه توزیع کنترل های لازم صورت گیرد و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مسئولیت دارد براساس شکایت و دفاتر فروش اقدامات لازم  را انجام دهد.

سامانی بیان کرد: در ۲۵ روز گذشته هم شاهد افزایش عرضه ناوگان حمل‌ونقل هوایی و وفور بلیت هواپیما بوده ایم و نرخ ها در برخی از مسیرها هم کاهشی بوده است.

وی افزود: پیش از این ۵۰ درصد  بازار سیاه در اختیار دلالان بوده است  اما در حال حاضر این نرخ ها در اختیار شبکه پروازی بوده و نرخ‌ها  واقعی شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: در آینده شاهد افزایش کیفیت خدمات شرکت های هواپیمایی و کاهش میزان تاخیرات پروازها و افزایش تعداد هواپیماها خواهیم بود.

سامانی افزود: بازار بلیت هواپیما با آزاد سازی نرخ بلیت  سامان یافته است. پیش از آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و با قیمت‌های دستوری شرکت‌های هواپیمایی کاملا زیان ده بودند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: در حال حاضر فروش بلیت چارتری هواپیما ممنوع بوده و با کوتاه شدن دست دلالان و سوداگران بازار بلیت به سامان رسیده است.

 وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل دستوری بودن نرخ بلیت، گرایش‌ها به پروازهای خارجی بوده است گفت: در حال حاضر گرایش  شرکت‌های هواپیمایی  به سمت پروازهای داخلی است.

او گفت:  بحث آزاد سازی نرخ یک بحث جهانی است و این اقدام در  تمام کشورهای دنیا  اجرا شده است  و بستری خوبی است که شرکت ها کیفیت خود را افزایش دهند.

وی در پایان افزود: ۵۱ درصد از جابه‌جایی پروازها از طریق شرکت‌های هواپیمایی خصوصی بوده است.

خبرنگار : محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار