عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: تکمیل یک میلیون پروژه ویلایی نهضت ملی مسکن از سوی دولت چهاردهم الزامی است.

با آغاز طرح نهضت ملی مسکن، مسئولان دولت سیزدهم  در تلاش بودند که بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن  در قالب توسعه افقی شهرها اجرا کند که در حال حاضر، به ساخت مسکن ویلایی در اولویت قرار گرفته و باید این موضوع از سوی دولت چهاردهم هم اجرایی شود‌‌.

اجرای طرح توسعه افقی شهرها یکی از مهم ترین برنامه ها در برنامه هفتم توسعه بوده که باید تمامی دولت ها به آن پایبند باشند و آن را در دستور کار خود قرار دهند بنابراین دولت چهاردهم هم باید به این موضوع توجه کند.

بسیاری از پروژه ها در حوزه  نهضت ملی مسکن به شکل ویلایی در حال ساخت است که این روند ساخت خود باعث توسعه افقی شهرها می شود.

در همین زمینه  موسوی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور  با بیان اینکه  از آن جایی که در طرح نهضت ملی مسکن، اراضی توسط خود دولت تهیه می شود، هزینه ی زمین حذف شده و عمده ی هزینه ها به توسعه ی زیرساخت تعلق می گیرد گفت: در توسعه افقی، هزینه ی زیرساخت هایی مثل آب، برق و گاز بیشتر است اما به طور کلی، هزینه ی ساخت کاهشی خواهد بود.

وی  با بیان اینکه  با توجه به اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد آپارتمان ها را مشاعات تشکیل می دهد، هزینه ی مشاعات را هم باید حساب کرد. بر همین اساس، می توان گفت که قیمت تمام شده ی آپارتمان نه تنها ارزان تر نمی شود، بلکه گران تر از توسعه ی افقی نیز خواهد بود گفت: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، در دهه های اخیر و در بعضی از استان های کشور، افراد در مجتمع های آپارتمانی با مسائل روحی و روانی بیشتری نسبت به خانه های ویلایی درگیر هستند. 

موسوی  با بیان اینکه یکی از گام های مهمی که در طرح نهضت ملی مسکن در پیش گرفته شده، توسعه افقی شهرها و ساخت خانه های ویلایی است افزود:  توسعه افقی شهرها باید علاوه بر آنکه در شهرهایی دنبال شود که زمین کافی برای ساخت و ساز وجود داشته باشد باید در قالب  الحاق اراضی در  دستور کار قرار گیرد‌.

وی افزود: اجرای این طرح، فرصتی مهیا می کند که زمین هایی را وارد محدوده ی شهری کتد و از این طریق، می توان با واگذاری زمین به متقاضیان، زمینه را برای ساخت و ساز توسط خود مردم فراهم کند که در نتیجه آن بسیاری از  افراد صاحب خانه خواهند شد‌.

او اظهار کرد: دولت  جدید باید هرچه سریعتر برنامه ریزی های لازم را برای تکمیل و توسعه افقی شهرها در دستور کار قرار دهد تا بازار مسکن و روند تولید واحدهای نهضت ملی مسکن مسکن با سرعت بیشتر و برنامه ریزی بهتری اجرایی شود‌‌.

وی یادآور شد: با توجه به آنکه  یک میلیون واحد مسکونی در  قالب پروژه‌های ویلایی در دست ساخت دارد، بنابراین باید دولت چهاردهم هرچه سریعتر برنامه ریزی لازم را برای تکمیل این پروژه ها در دستور کار خود قرار دهد و اجرای توسعه ویلایی واحدهای مسکونی را ترویج دهد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۳
برای دولت سیزدهم حتی با وعده ای که داده بودند سالی یک میلیون مسکن، اختیاری ولی برای دولت چهاردهم الزامی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
میشه یه فیلم ازین یک میلیون بدید ما ببینیم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
داره میگه دولت چهاردهم،یعنی در حال ساخته،نه اینکه تحویل داده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۳
مسکن مهر تموم نشده چطور یک میلیون مسکن ملی افتتاح شد!!
آخرین اخبار