رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند سران این رژیم از حکم احتمالی دادگاه لاهه درخصوص بازداشت نتانیاهو واهمه دارند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که در اراضی اشغالی این نگرانی وجود دارد که نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری منجر به صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم شود.

براساس گزارش الجزیره، دیوان دادگستری بین‌المللی روز جمعه در اقدامی قضایی و بی‌سابقه از رژیم صهیونیستی خواست به اشغال سرزمین‌های فلسطینی که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شدند و به هرگونه اقدامی که موجب تغییرات جمعیتی یا جغرافیایی می‌شود، پایان دهد.

این دادگاه بین‌المللی تاکید کرد که ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین غیرقانونی است و این رژیم موظف است در اسرع وقت به حضور خود در آنجا پایان دهد.

با این وجود نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به رای مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد اشغالگری این رژیم در سرزمین‌های فلسطین تاخت و این حکم را اشتباه خواند.

در نتیجه شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در بهمن ماه سال گذشته، دیوان بین‌المللی کیفری مقرر کرد رژیم صهیونیستی هر ماهه گزارشی از اقدامات خود را به این نهاد بین‌المللی ارائه دهد، از رنج و درد مردم غزه بکاهد و نسل‌کشی یا اقدامی که منجر به آن می‌شود را متوقف کند، اما رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه سرباز زد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار