منابع خبری گزارش دادند کشتی باری شرکت مرسک که ۲ روز پیش هدف حمله نیرو‌های مسلح یمن قرار گرفته بود، همچنان درگیر آتش‌سوزی است.

به گزارش المسیره، آتش‌سوزی جدیدی در کشتی باری شرکت مرسک وابسته به رژیم صهیونیستی روی داده است. با وجود تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش در این کشتی باری در نزدیکی سواحل هند، اما آتش از سمت برخی کانتینر‌ها بار دیگر زبانه کشیده است.

پیش‌تر شرکت کشتیرانی جهانی مرسک اعلام کرده بود که با تداوم حملات در دریای سرخ از سوی ارتش یمن، ظرفیت صنعت ترابری در سال جاری میلادی ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

از زمان آغاز جنگ علیه غزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، یمن بار‌ها به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده است.ارتش یمن در نهایت در نوامبر۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) و پس از ادامه این درگیری‌ها در غزه، حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ آغاز کرد.

ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ارتش یمن می‌گوید که نیرو‌های ارتش متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی تهاجم خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار