آژانس ملی امنیت هسته‌ای آمریکا اطلاعات مربوط به سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک خود را از حالت طبقه بندی خارج کرد.

آژانس ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) آمریکا گزارش داد ایالات متحده تا سپتامبر ۲۰۲۳، ۳۷۴۸ کلاهک هسته‌ای برای تجهیز نیرو‌های استراتژیک داشته است. 

طبق ادعای این وزارتخانه، در مقایسه با سال ۱۹۶۷، زمانی که واشنگتن بیشترین تعداد کلاهک (۳۱۲۵۵ واحد) را داشت، تعداد آنها ۸۸ درصد کاهش یافته است.همچنین در مقایسه با سال ۱۹۸۹ که دیوار برلین سقوط کرد، تعداد کلاهک‌ها ۸۳ درصد کاهش یافته است.

آژانس ملی امنیت هسته‌ای با تاکید بر اینکه در سال ۱۹۸۹ ایالات متحده ۲۲۲۱۷ واحد کلاهک هسته‌ای در اختیار داشت، مدعی شد طبق اعلام فدراسیون دانشمندان آمریکایی، در سال ۲۰۲۴ ایالات متحده تنها ۳۷۰۸ کلاهک هسته‌ای داشته است.

ایالات متحده به قدرت رو به رشد هسته‌ای روسیه و به ویژه چین اشاره می‌کند. مقامات آمریکایی بار‌ها اعلام کرده اند که باید در برابر این امر مقاومت کرد.

به یاد بیاوریم که امروزه ۹ کشور در جهان شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، هند، پاکستان، اسرائیل و کره شمالی دارای سلاح هسته‌ای هستند.علاوه بر این، ۹۰ درصد از تمام سلاح‌های هسته‌ای متعلق به روسیه و ایالات متحده است. با این حال، در سال‌های اخیر تعداد کلاهک‌های هسته‌ای توسط کشور‌های دیگر افزایش یافته است. به ویژه، هند و پاکستان در حال گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای خود هستند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار