استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که از طریق وزارت بهداشت انجام شد، اولویت جذب در دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی استان با نیرو‌های بومی است و آموزش افراد بومی با ارتباط دانشگاه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

 محمد کرمی در نشست با کادر درمان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار کرد: بالاترین گردش مالی در سیستان و بلوچستان مربوط به هزینه‌های درمانی است و با پیشگیری و آموزش می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.
وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان پیشگیری مقدم بر درمان است و در حوزه پیشگیری ما باید اقدامات جدی را انجام دهیم تا کمترین هزینه را برای درمان داشته باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خانه‌های بهداشت به عنوان سرپنجه‌های دانشگاه علوم پزشکی در بحث پیشگیری با آموزش و توجیه خانواده‌ها در رفع مشکلات درمانی کمک شایانی می‌کنند، افزود: زیرساخت‌ها بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت روستایی باید دارای وضعیت مطلوبی باشند و از بروزترین فناوری‌ها، تجهیزات و متخصصان در این مراکز درمانی در سراسر سیستان و بلوچستان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه تشخیص پزشک، دقت در درمان و برخورد کادر درمانی با مراجعه کنندگان بسیار مهم است، تاکید کرد: درمان بیماران نباید به سمت کسب درآمد بیشتر پیش برود.
کرمی با بیان اینکه دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی است و دانشجو باید اهل تحقیق باشد، تصریح کرد: در پارک علم و فناوری باید هسته‌های درمانی شکل بگیرد و کارخانه‌های داروسازی در این منطقه با ارائه تسهیلات ویژه‌ای که در اختیار مجریان این طرح قرار خواهیم داد، باید راه‌اندازی شود.

استفاده از ظرفیت مرز برای گسترش توریسم درمانی
وی بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی سیستان و بلوچستان، تردد اتباع خارجی و تردد یک‌هزار و ۵۰۰ ماشین سنگین از کشور افغانستان به این منطقه باید از این ظرفیت که باعث تحول اساسی و عظیمی در بحث توریسم درمانی می‌شود، استفاده و مجوز‌های لازم را صادر کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مرز محل درآمد مرزنشینان است، خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ هزار کارت پیله وری برای مرزنشینان این مناطق صادر شده که این مرزنشینان می‌توانند این منطقه را به مرکز خرید کل کشور تبدیل کنند.
وی اظهار کرد: تمام تلاش مسوولان سیستان و بلوچستان بر این است که تمام مشکلات مردم را رفع کنند و امیدواریم مردم همیشه در سلامت و نیازی به بیمارستان و مراکز درمانی نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار