سرپرست دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق فارس از کشف ۳۸ دستگاه غیرمجاز رمز دارایی در استان خبر داد.

محمد یاوری از تشدید برخورد با گردانندگان مزارع استخراج رمز ارز در استان خبر داد و اعلام کرد که با همکاری خوب دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ مرکز استخراج و ۳۸ دستگاه غیرمجاز رمز دارایی در استان فارس که فاقد مجوز‌های قانونی بوده‌اند و به صورت غیرمجاز از شبکه توزیع استفاده می‌کردند، در سطح شهرستان‌های حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس کشف و ضبط شده است.

او خاطرنشان کرد: با مجموعه اقدامات خوبی که سال قبل در این حوزه انجام گرفت ۲۵ مرکز و ۱۸۹ دستگاه غیرمجاز رمز دارایی شناسایی و کشف شد.

نقش مهم مردم در کشف مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز

سرپرست دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه رمز ارز‌های غیر مجاز را سبب ناپایدار شدن شبکه برق و در نتیجه سلب آسایش عمومی دانست و گفت: از آنجا که تولید غیرمجاز رمز ارز، یک تهدید برای شبکه برق محسوب می‌شود، برای مقابله با این تهدید، نیاز به همکاری و همراهی شهروندان داریم. از خردادماه امسال پاداش عامل شناسایی به ازاء هر دستگاه ماینر کشف شده روشن غیر مجاز، ۱۰ میلیون ریال و با رعایت سقف مجاز تعیین شده حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال جهت ماینر‌های کشف شده روشن غیرمجاز است.

یاوری با اشاره به اینکه اطلاعات هویتی و مشخصات گزارش دهندگان کاملاً محرمانه حفظ می‌شود، یادآورشد: هم‌استانی‌ها می‌توانند از طریق شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه «سمات» شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat و ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی فراجا، ثبت گزارش در شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و استفاده از اپلیکیشن «برق من»، استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارز‌ها را معرفی کنند و از پاداش، مطابق با دستورالعمل وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

با ورود به فصول گرم سال و دغدغه‌های مرتبط با افزایش مصرف برق در کشور و استان فعالیت ماینر‌ها به عنوان دستگاه‌های استخراج رمز ارز که مصرف برق بسیار بالایی نیز دارند، بر نگرانی‌ها می‌افزاید که امید است با مشارکت همگانی به ویژه شهروندان، مراکز رمز ارز غیرمجاز شناسایی و جمع آوری شوند تا از این طریق امکان تأمین برق پایدار برای تمامی مشترکان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار