مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: ۴۵ هزار فقره مرسوله اینترنتی در سه ماهه نخست امسال از این استان به سایر استان‌ها ارسال و یا دریافت شد.

رامین خرمی گفت: ۱۱ هزار و ۷۳۸ فقره مرسولات اینترنتی در این بازه زمانی از مقصد خراسان شمالی به سایر استان‌ها ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت ۳۳ هزار و ۳۶۱ فقره مرسوله اینترنتی نیز جهت توزیع به این استان واصل شده است.

مدیرکل پست خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین با سوق دادن مشتریان به استفاده از ظرفیت پست ویژه، شاهد رشد ۱۵ درصد ترافیک و ۴۸ درصد درآمد نسبت به مشابه سال قبل هستیم.

وی افزود: با گسترش جغرافیایی جوامع بشری نیاز به ابزار‌ها و فناوری‌های نوین جهت کاهش معظلات اجتماعی از جمله کاهش تردد‌های غیرضروی و مصرف سوخت، خرید و فروش اینترنتی از راهکاری مفید است که به واسطه ظرفیت و ناوگان حمل و نقل این امر به پست واگذار شده است.

خرمی توسعه بازار با مد نظر قراردادن دسترسی به بازار‌های بومی محلی را از راهبرد‌های پست خراسان شمالی در راستای حمایت از مشاغل خانگی دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و بالقوه استان در تولیدات بومی و محصولات استراتژیک، انعقاد قرارداد‌های تجارت الکترونیک با تولید کنندگان محصولات بومی می‌تواند علاوه بر دسترسی تولید کنندگان به بازار‌های فرا استانی سبب جذب ترافیک و به تبع آن ایجاد در آمد‌های پایدار در شبکه شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۷ فروشگاه اینترنتی با این اداره کل همکاری لازم را دارند و همچنین در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب در سالجاری که به شکل مجازی برگزار شد، افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ فقره کتاب از طریق استان توزیع شده است.

مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: در زمینه ارایه خدمات جانبی سرویس‌های پستی نظیر سرویس کدپستی از ۲ طریق مراجعه حضوری و الکترونیکی امکان ارایه این سرویس به مشتریان فراهم است.

وی گفت: در سالجاری پست استان با ترافیک ۲۶ هزار و ۱۰۷ فقره شامل خدمات کدپستی، استعلام و صدور کدپستی، درخواست ایجادی جدید و صدور آنلاین گواهی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۰۵ درصد از نظر درآمدی رشد داشته است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستا‌ها سکونت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.