سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری گلستان از نامگذاری میادین و معابر ۳۶ شهر گلستان به نام مفاخر ملی و گلستانی خبر داد.

سید محسن حسینی گفت: باتوجه به اینکه ۵ شخصیت فرهنگی برجسته ملی و فراملی یعنی "میرداماد"، "حکیم میرفندرسکی"، "حکیم جرجانی"، "مختومقلی فراغی" و "فخر الدین اسعد گرگانی" برخاسته از استان گلستان هستند و نیز به پاس خدمات رئیس جمهور فقید "شهید دکتر رئیسی" و جانشین شهید لشکر ۲۵ کربلا "سردار محمدرضا عسگری" که فرزند استان گلستان است، برخی میادین، معابر، بوستان‌ها، پل‌ها و شهرک‌ها در شهر‌های استان به نام آنان نامگذاری می‌شود.

او با بیان اینکه تمدن اسلامی - ایرانی در فرهنگ کشور کهنسال ایران ریشه دوانده و گاهی سرمشق تمدن ملل دیگر نیز بوده، افزود: براین اساس شهر‌های جمهوری اسلامی ایران در ظاهر و باطن باید بیانگر عظمت تمدن و فرهنگ اسلامی - ایرانی باشد که یکی از مصادیق این امر، اسامی خیابان‌ها، میادین، پل‌ها، شهرک‌ها و بوستان‌های شهری است. 

وی اضافه کرد: همچنین نامگذاری‌های شهری، به پاس گرامیداشت تلاش‌های بیدریغ رئیس جمهور فقید، شهید دکتر رئیسی و نیز سردار شهید محمدرضا عسگری جانشین لشکر ۲۵ کربلا در زمان دفاع مقدس، اقدامی در راستای تکریم و قدردانی از انسان‌های بزرگ منش و بلند آوازه است.

سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری گلستان اظهار کرد: نامگذاری معابر به اسم این مفاخر باعث ایجاد روحیه افتخار و نشاط شده و بیانگر غنای فرهنگی، علمی و حماسی استان است، ازاین رو از شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر‌های ۳۶ گانه استان خواسته شده است تا با همکاری سایر مراجع ذیربط، نامگذاری برخی میادین، خیابان‌ها، پل ها، شهرک‌ها و بوستان‌های شهر‌ها به نام ایشان تکمیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.