معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس اتخاذ تدابیر لازم برای مستندسازی همایش پرشکوه اربعین و معرفی خدمات و ظرفیت‌های فارس در گسترش ارتباطات بین الملل را ضروری دانست.

محمد فرخ‌زاده ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، مستندسازی از لحظات ناب و پرشکوه اربعین را به عنوان بخشی از حافظه تاریخی و به تصویر کشیدن این زیبایی‌ها در رسانه‌ها و بارگذاری آن در فضای مجازی را رسالتی مهم برای دست‌اندرکاران ستاد‌ها و موکب داران کنگره بزرگ اربعین دانست.

جانشین استاندار فارس در ستاد اربعین با اعلام موفقیت فارس در کسب رتبه عالی در ستاد‌های اربعین کشور گفت: زحمات خالصانه، برنامه‌ریزی دقیق و بهبود مستمر خدمات در کنار همدلی دستگاه‌های دولتی و بدنه مردمی باعث این موفقیت در خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها و مردم شریف ایران و زائرین کشور‌های همسایه شرقی شد.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: متاسفانه در مستندسازی رویداد‌ها دچار ضعف‌هایی هستیم و لحظات زیبایی گاهی فقط برای یک‌بار در این کنگره بزرگ انسانی و فرهنگی شکل می‌گیرد که ثبت و نمایش آنها در ایام سال و انتقال آن به نسل جدید، راهگشای ترویج معنویت در جامعه است و زوایای جدیدی از محبت، انسانیت، تعاون و همدلی را به تصویر می‌کشد.

به گفته معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، در شرایط فعلی از این فرصت‌ها در کنار زیارت برای اغناسازی شبکه‌های مجازی می‌توان بهره گرفت و با تولید و نشر محتوای فاخر و تقویت موکب‌ها در ارتباط‌گیری گسترده با ملیت‌های مختلف می‌توان سطح ارتباطات بین‌الملل را تقویت و در تمامی ایام سال از آن بهره‌مند شد.

او اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عمق‌بخشی به مسائل اعتقادی گفت: معرفی کتب تاریخی مربوط به اربعین و محتوا‌های فاخری که در این زمینه وجود دارد نقش ارزنده‌ای در معرفی فاخر و تبیین نهضت حسینی و قیام سید و سالار شهیدان خواهد داشت.

فرخ‌زاده با بیان اینکه استان فارس در زمینه بهره‌برداری از دستاورد‌های فناورانه در کشور پیشتاز است، اظهار کرد: مجوز‌های لازم از وزارت کشور برای برپایی رویداد فناورانه اربعین حسینی (ع) در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) قبل از موج سفر‌ها اخذ شده است.

او همچنین خواستار معرفی ظرفیت‌های فارس در عراق شد و افزود: در شرایط فعلی سهم استان از گردشگران سلامت، زیارت، فرهنگی و طبیعت از کشور عراق چشمگیر نیست؛ بنابراین باید معرفی ظرفیت‌های ارزنده استان در حوزه گردشگری زیارت و سلامت در حاشیه برنامه‌های اربعین در دستور کار ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در ادامه با تاکید بر افزایش مراودات ایران و عراق بیان کرد: در استان پهناور فارس ۱۴۰۸ امامزاده و ۳۰۰۰ اثر ثبت شده تاریخی و ده‌ها کارخانه و صنعت و جاذبه‌های طبیعی همانند آبشار و دریاچه و جنگل‌ها وجود دارد که در کشور عراق چندان شناخته شده نیستند و لازم است به موازات آن معرفی مطلوبی پیرامون ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، فناوری، دانشگاهی و گردشگری فارس وجود دارد که فرصت معرفی در اربعین را برای این موضوع بسیار مناسب دانست.

او در پایان خواستار ساماندهی ارائه خدمات به زائران شد و گفت: پس از آیین اربعین با ایام ۲۸ صفر و ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) روبه‌رو هستیم و بسیاری از زائران از مرز عراق به طور مستقیم راهی مشهد مقدس می‌شوند و باید تدابیر لازم به منظور ارائه خدمات مطلوب به آن.‌ها در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار