استاندار لرستان گفت: رسانه ها باید با نگاه تحلیلی و دقیق وقایع را در راستای پیشرفت جامعه بیان کنند.

ابوطالب شفقت در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: نقد صحیح و سازنده رسانه‌ها موجب ارتقای فعالیت‌ها می شود و مطالب مغرضانه باعث حاشیه و مانع پیشرفت است

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) مسوولیت پیام‌رسانی واقعه مهم عاشورا را برعهده داشت، تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام الگوی شایسته ای برای خبرنگاران در بیان حقایق است و اصحاب رسانه باید با تاسی از آن حضرت آگاهی‌رسانی و روشنگری داشته باشند.

شفقت با اشاره به فعالیت خوب اصحاب رسانه لرستان به‌ویژه در ایام انتخابات، گفت: انتظار داریم این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید با خانه مطبوعات تعامل برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: انصاف در رسانه ها مرز نقد سازنده و تخریب است که باید با آموزش و فرهنگ‌سازی در این راستا گام برداشته شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: خبرنگار باید با برخورداری از اخلاق و کار حرفه ای، مسایل را به‌ طور دقیق، موشکافانه، ضابطه‌مند و هدفمند برای اصلاح و پیشرفت جامعه بررسی و پیگیری کند تا آرامش در همه سطوح برقرار شود.

شفقت، همچنین بر حمایت از خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به عنوان یک تشکل صنفی رسمی تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود در این زمینه حداکثر حمایت را داشته باشیم.

وی جایگاه رسمی مطبوعات و رسانه‌ها را خانه مطبوعات دانست و افزود: براساس قانون، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوول توزیع آگهی‌های دولتی است و دستگاه‌های اجرایی استان باید از قانون تمکین کنند.

شفقت با تاکید بر برگزاری شایسته‌ مراسم روز خبرنگار در لرستان گفت: همکاری‌های لازم در این زمینه باید براساس منابع قانونی انجام شود.

وی گفت: آیین عزاداری مردم لرستان متفاوت و با مشارکت همه اقشار است و خبرنگاران می‌توانند حسینی بودن مردم را به جامعه منتقل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.