رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که از سوءقصد جان سالم به در برده، در دومین بیانیه خود پس از این رخداد خواستار وحدت هوادارانش شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با ارسال پیامی در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشال، از هواداران خود خواست که پس از حادثه ترور نافرجام او متحد شوند.

به گزارش نیوزویک، ترامپ در پستی نوشت: «از همه به خاطر دعا‌های دیروزتان تشکر می‌کنم. فقط خدا بود که مانع رخ دادن چیز‌های غیرقابل تصور شد. ما نمی‌ترسیم، در عوض ایمان خود را مقاوم کرده و در برابر شرارت‌ها جسور باقی می‌مانیم».

او در ادامه به قربانیان این حادثه اشاره کرد و گفت: «برای بهبودی مجروحان دعا می‌کنیم و یاد شهروندی که به طرز هولناکی کشته شد را در قلب خود نگه می‌داریم. در این لحظه مهم‌ترین نکته آن است که ما به عنوان شهروندان آمریکا متحد ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم شیطان پیروز شود». 

گفتنی است؛ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حین سخنرانی در یک رویداد انتخاباتی بر اثر شلیک گلوله از ناحیه گوش مجروح شد. فیلم‌ها از این حادثه نشان می‌دهند که پس از شلیک، اعضای سرویس مخفی و پلیس ترامپ را تا یک خودرو همراهی می‌کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که چند روز بیشتر تا اعلام نامزد رسمی جمهوری‌خواهان باقی نمانده است. 

ترور نافرجام ترامپ همچنین سوالاتی را پیرامون نقص امنیت در رویداد‌های سیاسی این کشور برانگیخته است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار