اداره مستقل نظارت پلیس در کنیا اعلام کرد پس از پیدا شدن ۶ جسد که ۴ تن از آنان زن و به شدت مثله‌شده بودند، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

پلیس کنیا روز شنبه یک روز پس از پیدا شدن اجساد مثله شده در محله‌ای فقیر نشین در جنوب نایروبی، در مقابل جمعیت خشمگین، عملیات تحقیقات را آغاز کرد.

 بر اساس گزارش نیسان، اداره مستقل نظارت پلیس در کنیا از آغاز تحقیقات به ظن دخالت پلیس خبر داد. این نهاد توسط پارلمان در سال ۲۰۱۱ برای نظارت غیرنظامی بر یک نهاد با نفوذ که مدت‌ها به فساد معروف است، تشکیل شد.

 این یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که پلیس نایروبی ۶ جسد به شدت مثله شده را که همگی زن بودند، به درجات مختلف تجزیه شده در محله فقیر نشین موکورو، در جنوب پایتخت پیدا کرد.

در همین راستا، نهاد ناظر اجساد حداقل ۹ نفر از جمله ۷ زن و ۲ مرد را تشخیص داد. این منبع افزود: اجساد در کیسه‌هایی پیچیده و با طناب‌های نایلونی بسته شده بودند که نشانه‌های شکنجه را در خود داشتند و به وضوح مثله شده بودند و محل تخلیه آن‌ها کمتر از ۱۰۰ متر با ایستگاه پلیس فاصله دارد.

این نهاد ناظر گفت: در حالی که تحقیقات پلیس ادامه دارد، اداره مستقل نظارت پلیس در حال انجام تحقیقات مقدماتی مستقل است تا مشخص کند که آیا پلیس در این مرگ‌ها دست داشته است یا اینکه برای جلوگیری از آن اقدام نکرده است یا خیر.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار