سناتور مستقل آمریکایی می‌گوید اگرچه بایدن نامزد ایده‌آلی نیست، دموکرات‌ها باید از او حمایت کنند.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در خصوص جنجال‌های جدید پیرامون کناره‌گیری رئیس جمهور آمریکا از انتخابات بعدی خواستار «اتمام مشاجره دموکرات‌ها» شد و گفت که اگرچه بایدن نامزد ایده‌آلی نیست، اما به هر حال باید به عنوان نامزد رسمی دموکرات‌ها انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، سندرز گفت: «می‌دانم که بایدن پیر است. سخت راه می‌رود و در مناظره [با دونالد ترامپ] به طرز فاجعه‌باری عمل کرد. او ممکن است نامزد ایده‌آلی نباشد، اما باید برای انتخابات نامزد شود». 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه امسال برگزار می‌شود. پیش‌تر فرض بر این بود که نامزدی رسمی بایدن در ماه اوت تایید خواهد شد، اما پس از مناظره فاجعه‌بار او مقابل دونالد ترامپ امکان تغییر نامزد این حزب وجود دارد. تاکنون ۲۰ قانون‌گذار کنگره به صورت علنی درخواست کناره‌گیری بایدن را مطرح کرده‌اند. از سوی دیگر، برخی از حامیان مالی حزب دموکرات تهدید کرده‌اند که در صورت عدم کناره‌گیری بایدن، مبالغی که متعهد شده بودند را به ستاد‌های انتخاباتی پرداخت نمی‌کنند. گفته می‌شود این مبالغ بیش از ۹۰ میلیون دلار است. 

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته مجددا تاکید کرد از رقابت‌ها خارج نخواهد شد. او در نشست سران ناتو خطاب به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم شایسته‌ترین فرد برای نامزدی ریاست جمهوری من هستم. من یک بار ترامپ را شکست دادم و دوباره او را شکست خواهم داد».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار