معاون وزیر صنعت، معدن ، تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مجوز نخستین شهرک صنعتی غیردولتی استان لرستان تا پایان هفته جاری صادر می شود.

فرشاد مقیمی روز شنبه در دیدار با ابوطالب شفقت استاندار لرستان با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در این استان اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی مورد توافق موضوع مجوز شهرک‌های صنعتی غیردولتی در لرستان بوده است.

وی ادامه داد: این شهرک‌ ها سرمایه‌گذار خارجی دارند و حفظ و نگهداشت آن در منطقه و لرستان می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

مقیمی اضافه کرد: به علت وضعیت توپوگرافی لرستان، ایجاد زیرساخت‌های صنعتی با محدودیت‌هایی مواجه است ، اما مجوز شهرک صنعتی غیردولتی لرستان به زودی برای فعالیت سرمایه گذاری دارای اهلیت صادر خواهد شد.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به بازدید از اراضی شهرک شماره چهار خرم‌آباد گفت: بخشی از اراضی آن توسط منابع طبیعی تامین شده و بخش دیگر را باید تملک کنیم که همکاران در لرستان تعاملات اولیه را ایجاد کردند، ولی برای تملک نیاز به منابع مالی است که انتظار می‌رود بخشی از این منابع از طریق سازمان و متبقی هم از طریق استانداری تامین شود.

مقیمی بیان کرد: امیدواریم بر اساس تفاهم های صورت گرفته، بتوان با تملک اراضی مذکور زیرساخت لازم را برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در لرستان دنبال کرد.

استاندار لرستان نیز در این دیدار گفت: مناطقی در استان شناسایی و معرفی شده است تا با همکاری شرکت شهرک های صنعتی نسبت به راه اندازی شهرک های خصوصی در آنها اقدام شود.

ابوطالب شفقت با بیان اینکه صنعت، یکی از ظرفیت مهم لرستان است، اظهار کرد: بخشی از واحدهای صنعتی این استان فعال و برخی غیر فعال هستند در حالیکه زیرساخت‌های صنعتی منطقه را توسعه داد.

وی با اشاره به مشترکت استان در ایجاد شهرک‌های صنعتی ادامه داد: امید می رود براساس توافق صورت گرفته، در بروجرد و سایر شهرستان‌های استان فضایی برای توسعه صنعت ایجاد شود.

استاندار اضافه کرد: واحدهایی در لرستان در راستای توسعه شهرک‌های خصوصی وجود دارد که این ظرفیت بسیار خوبی برای لرستان محسوب می‌شود و در این خصوص ۲ واحد معرفی شده است.

شفقت افزود: کشاورزی و صنایع تبدیلی تکمیلی از موقعیت‌های اساسی لرستان است و با توجه به توسعه زنجیره ارزش استان در این حوزه، سازمان صنایع کوچک می‌تواند در تجاری سازی محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی به ما کمک کند.

در حال حاضر از مجموع ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در لرستان، ۲۰ مورد شامل ۱۴ شهرک، چهار ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه با مجموع یک هزار و ۶۱۲ هکتار زمین به بهره برداری رسیده که با حذف مشاعات، ۸۷۵ هکتار از این میزان، زمین صنعتی و ۵۵۷ واحد در این سطح واگذار شده است.

 ۱۵ رسته در شهرک های صنعتی لرستان وجود دارد که بیشترین آنها مربوط به کانی غیرفلزی، صنایع پلاستیکی، پلی مری و صنایع غذایی و کمترین واحدها نیز در حوزه برق و الکترونیک هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.