وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست افغانستان با تاکید بر اتحاد همه افغانستانی‌ها برای ساختن این کشور، گفت: افغانستان خانه مشترک همه افغانستانی‌هاست.

ملا خیرالله خیرخواه، در دیدار با اعضای «انجمن انسجام کادرهای افغان مقیم خارج» خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته، اقدامات خوبی در حوزه بهبود زیرساخت های افغانستان انجام شده است اما اکنون وقت آن است که همه افغانستانی‌ها تحت یک چتر واحد در خاک و کشور خود با اتحاد و برداری به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کنند و افغانستان خانه مشترک همه افغانستانی‌هاست.

اعضای انجمن انسجام کادرهای افغانستانی مقیم خارج نیز در این نشست بر حفظ منافع و حاکمیت ملی، و تمامیت ارضی افغانستان تاکید و این آزادی و کامیابی پس از بیست سال اشغال یک دستاورد بزرگ برای این ملت رنجدیده اعلام کردند.

آنها ضمن حمایت از اقدامات دولت سرپرست افغانستان، نظرات خود را درباره چگونگی رسیدن به افغانستان باثبات و مترقی با وزیر فرهنگ این کشور به اشتراک گذاشتند.

دکتر ودان یکی از اعضای انجمن انسجام کادرهای افغانستانی های مقیم خارج در این نشست گفت: «در بیست سال گذشته ما تنها تحت اشغال نظامی نبودیم بلکه با اشغال اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز روبرو بودیم. ارزش‌های ملی و فرهنگی ما تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار داشت و مفاخر و مشاهیر ما به باد فراموشی سپرده شده بود. »

وی حفاظت از فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی ملی را از مسئولیت های مهم وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار