برنامۀ جهانی غذا در مورد افزایش ناامنی غذایی در افغانستان هشدار داد.

برنامۀ جهانی غذا (WFP) در گزارش تازۀ خود هشدار داده است که تا ماه اکتبر سال جاری میلادی ۱۲.۴ میلیون نفر در افغانستان با سطح بلند ناامنی غذایی روبه‌رو خواهند بود.

 این سازمان گفته است که با وجود چالش‌های جاری، افغانستان از لحاظ ناامنی غذایی در تناسب به گذشته نسبتاً در حالت خوبی قرار دارد و با این وجود در حال حاضر ۴ میلیون نفر از جمله ۳.۲ میلیون کودک زیر ۵ سال با سوءتغذیۀ شدید مواجه هستند.

در گزارش آمده است که WFP بخاطر فراهم ساختن کمک‌های اضطراری مواد خوراکی، تغذیه و دیگر سهولت‌های عاجل برای مردم نیازمند افغانستان در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱.۶ میلیارد دالر نیاز دارد.

برنامۀ جهانی غذا در این گزارش عامل بحران ناامنی غذایی را بی‌ثباتی اقتصادی دوامدار در افغانستان، تغییرات اقلیمی مانند سیلاب‌های ویرانگر اخیر و خشکسالی و بازگشت صدها هزار افغان از ایران و پاکستان به افغانستان عنوان کرده است.

در گزارش WFP از صدها هزار آسیب‌دیدۀ سیلاب‌ها از ماه مارچ تا جون در مناطق شمالی و جنوبی مانند ولایت‌های بغلان، غور و بدخشان نیز یادآوری شده است که به گفتۀ این سازمان، این سیلاب‌ها منابع عایداتی اقتصادی مردم را گرفته و به شمول خانه‌ها، سرک‌ها، شفاخانه‌ها و مراکز آموزشی برخی دیگر تأسیسات عامه را از بین برده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۱ تير ۱۴۰۳
نگران مردم ایران باشید و همه چیز را فدای اتباع خارجی نکنید.
آخرین اخبار