برخی حامیان مالی حزب دموکرات تهدید کرده‌اند که در صورت نامزد شدن جو بایدن، میلیون‌ها دلار مبالغی که متعهد شده بودند را اهدا نخواهند کرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع ناشناس می‌گوید برخی از مهم‌ترین حامیان مالی حزب دموکرات به بزرگ‌ترین کمیته انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اطلاع داده‌اند که اگر او نامزد رسمی حزب برای انتخابات شود، تقریبا ۹۰ میلیون دلار کمکی که متعهد شده بودند را متوقف خواهند کرد.

به گفته دو نفر که با توجه به حساسیت موضوع به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده‌اند، مبالغی که قرار بوده به حزب اهدا شود بسیار بالا بوده و شامل چند تعهد ۸ رقمی است. تصمیم برای عدم اهدای چنین مبالغ هنگفتی یکی از ملموس‌ترین نمونه‌های پیامد عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با دونالد ترامپ است. 

به طور جداگانه، یکی از اهداکنندگان مالی گفته است که بعد از مناظره، کمیته انتخاباتی بایدن چندین بار با او تماس گرفته‌اند، اما او گفته است که به همراه دوستانش «درنگ» کرده‌اند. 

توقیف نقدینگی در حالی صورت می‌گیرد که برخی از مشاوران بایدن در حال بحث هستند تا ببینند چگونه باید او را متقاعد کنند که از رقابت‌ها برای نامزدی و سپس ریاست جمهوری خارج شود.

جو بایدن بار‌ها تاکید کرده است که از نامزد شدن مجدد برای انتخابات ماه نوامبر انصراف نخواهد داد. سیستم حزبی در آمریکا به صورتی است که اعضای حزب نمی‌توانند رئیس آن را وادار به کناره‌گیری کنند، اما در صورت توقف حمایت‌های مالی و توصیه نزدیکان بایدن، ممکن است او در تصمیم خود تجدید نظر کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار