مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از طلب هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران ساخت بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

عطاء اله اکبری در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه‌های ساخت بزرگراه در محور‌های زابل- زاهدان و زاهدان- بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۳ کارگاه راه سازی در تمامی محور‌های ارتباطی تحت پوشش این اداره کل نظیر خاش- سراوان، اسکل آباد- گوهر کوه - بزمان، زاهدان- بم، زاهدان-- میرجاوه و زابل- زهک، زابل- زاهدان و زاهدان- بیرجند و تقاطع غیر هم سطح عطاء محمد زهک با بدترین شرایط آب هوایی متاثر از گرمای بی سابقه هوا و طوفان‌های شدید گرد و خاک مشغول فعالیت هستند و از ابتدای سالجاری تاکنون نیز به تعهدات خود به خوبی عمل کرده اند.

وی ادامه داد: با این حجم از مطالبات پیمانکاران نیازمند تخصیص هر چه سریعتر منابع مالی هستیم چرا که اگر به موقع این منابع در اختیار آنها قرار داده نشود تحقق اهداف پیش بینی شده سال ۱۴۰۳ برای بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اجرای طرح‌های راه‌سازی گران تمام می‌شود و قیمت تمام شده بالایی دارد و در این راستا تمام تلاش این اداره کل بر پیشبرد طرح‌ها به لحاظ فنی و پشتیبانی است و اگر بتوانیم اعتبارات خوبی را اخذ کنیم در تسریع روند اجرای طرح‌ها بسیار موثر می‌شود.

وی با بیان اینکه جاده عامل تاثیرگذار در توسعه هر استان و منطقه‌ای به شمار می‌رود، افزود: یکی از نخستین و مهمترین اقدامات برای محرومیت‌زدایی توسعه و گسترش خدمات عمومی در استان اقدامات عمرانی به ویژه در حوزه راه‌سازی و جاده‌سازی است که این مهم در این استان نیز همواره جز اولویت‌های برنامه‌های توسعه‌ای قرار داشته است.

اکبری با اشاره به اینکه بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی استان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است، زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشور‌های همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می‌شود، تاکید کرد: در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در توسعه راه‌های استان انجام شده است که با هیچ دورانی قابل قیاس نیست و همچنان این مسیر در صورت حمایت مسئولان استانی و ملی با قوت تداوم خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: پیمانکاران با وجود مطالبات زیاد همچنان به فعالیت راه سازی ادامه می‌دهند که امیدواریم با تزریق اعتبارات لازم هر چه سریع‌تر عملیات تکمیلی این بزرگراه را به سرمنزل مقصود برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار