رئیس‌جمهور آمریکا با گاف دیگری بحث‌هایی را در مورد سلامت روان خود به راه انداخته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز پایانی نشست ناتو در واشنگتن در یک نشست خبری یکی دیگر از بدترین گاف‌های خود را مرتکب شد.

بایدن در این نشست خبری کامالا هریس، معاون خود را به عنوان معاون ترامپ معرفی کرد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی‌ای در مورد توانایی هریس برای شکست دادن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد، گفت: ببینید، اگر فکر نمی‌کردم او صلاحیت رئیس‌جمهوری را دارد، من معاون رئیس‌جمهور ترامپ را به عنوان معاون خود انتخاب نمی‌کردم!

بایدن اطمینان داد که هیچ رهبر اروپایی به سراغش نیامده و از او بخواهند که نامزد نشود و افزود که معتقد است او "با صلاحیت‌ترین فرد برای انجام این کار" است.

در فوریه سال جاری میلادی رابرت هور، بازپرس ویژه سابق در گزارشی تند، بایدن را متهم کرد که رویداد‌های مهمی مانند روز مرگ پسرش "بو" را فراموش کرده است. بر اساس گزارش فوربس، متن مصاحبه همچنین نشان می‌دهد که بایدن دوران تصدی خود در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، را فراموش کرده و از او می‌پرسد: «چه زمانی معاونت رئیس‌جمهوری را به پایان رساندم؟».

این اولین بار نیست که بایدن در مورد اسامی و افراد گیج می‌شود. در فوریه، رئیس جمهور آمریکا گفت که با فرانسوا میتران، رئیس جمهور فرانسه، که در سال ۱۹۹۶ درگذشت، صحبت کرده است. بدیهی است که این سیاستمدار او را با مکرون اشتباه گرفته است.

جو بایدن تاکنون تمام رکورد‌های سنی روسای جمهور آمریکا را شکسته و در ۸۱ سالگی مسن‌ترین آنهاست. با این حال، ناامید نشده و آماده شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: گاف بایدن ، نشست ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار