اورژانس اراک اعلام کرد: مردم به ویژه گروه‌های حساس با پرهیز از تردد‌های غیر ضرور در هوای آلوده سلامتی خود را حفظ کنند.

 آلودگی هوا در یکی دو روز گذشته به اوج خود رسید و کادر درمان استان مرکزی بر اهمیت مراقبت بیشتر در این روز‌ها تاکید دارند.

یکی از کارشناسان اورژانس اراک با بیان اینکه مردم در این ایام به خصوص افراد سالمند، زنان باردار و کودکان از حضور و تردد‌های غیر ضرور خارج از منزل خودداری کنند، گفت: اقدام به نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک به‌منظور کاهش اثرات گرد و خاک توصیه می‌شود.

 نظری معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی نیز در بازدید از واحد‌های درمانی و اورژانسی اراک، گفت: تلاش کادر درمان برای کاهش آلام مردم در این روزها بسیار مهم است. در دو روز اخیر تماس‌ها با اورژانس استان افزایش یافته و بیش از ۱۰ نفر نیز مورد رسیدگی درمانی قرار گرفتند که بیشتر آنان دچار تنگی نفس و بیماران قلبی بودند.

بر اساس گزارش، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۸ برابر با عدد ۱۷۹ و شاخص کیفیت هوا ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده است. وضعیت لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت ۱۱ صبح امروز هم شاخص آلودگی در اراک:۱۲۷ ناسالم برای گروه‌های حساس/ساوه:۷۹ سالم و شازند:۱۵۶ ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

بر اساس ارزیابی‌های مرکز پایش کیفیت هوای استان از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۳ روز از سال در اراک ناسالم بوده و روز دوشنبه هم به دلیل آلودگی هوای بالاتر از استاندارد تعطیل اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.