شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی مصوب کرد: بانک ها بر اساس گواهی وکالتی، تسهیلات را به خریدار کالا از بورس پرداخت کنند.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در ۸۷مین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در این نشست موضوع متمرکز شدن آموزش و صدور ۵۶۰ گواهینامه ماشین آلات سنگین در دلیجان و محلات مطرح شد.

بیگی افزود: با اشاره به دستورکار‌های جلسه افزود:

اعطای تسهیلات به شرکت‌هایی که مواد خام خود را از بورس می‌خرند

بورس ۱۰ درصد پول مواد اولیه خریدار را در حساب وکالتی بعد از سفارش برمی دارد

شرکت موظف است ۳ روز بعد، باقی وجه کالا را تامین کند؛ طبیعتا شرکت‌هایی که به این مواد نیاز دارند و امکان تامین آنها در بازار آزاد هم وجود ندارند، نمی‌توانند از هیچ تسهیلاتی استفاده کنند. 

بیکی گفت: شیوه نامه‌ای از سوی بانک مرکزی وجود دارد که بانک‌ها باید پیش فاکتور را از فروشنده دریافت و تسهیلات را به حساب فروشنده واریز کنند. لذا زمانی که از بورس خرید شود، پیش فاکتوری برای ارائه وجود نخواهد داشت. لذا تصمیم بر این شد بانک‌ها بر اساس گواهی وکالتی تسهیلات را ارائه کنند.

او در خصوص پل شهرک صنعتی خیرآباد هم گفت: دوربرگردان این شهرک خطرناک است و طرحی برای آن تعریف شده، اما هزینه‌ها تامین نشده و تملک زمین‌های اطراف نیز محقق نشده است. به همین منظور مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی این بودجه را علی الحساب تامین کند تا در مرحله توسعه ۲۰۰ هکتاری قدرالسهم از ساکنین جدید به مرور دریافت شود و امیدواریم این همکاری به خوبی انجام شود. طبق پیش بینی‌ها این پل، بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.