استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در تردد زائران به استان استفاده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد اربعین استان با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق مسیر تردد از پایانه مرزی تمرچین، گفت: اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص ویژگی‌های مرز تمرچین برای تردد زائرین اربعین حسینی و همچنین هزینه‌های دقیق تردد از این مسیر صورت گیرد.

محمدصادق معتمدیان افزود: از تلاش کمیته‌های ستاد اربعین استان در راستای فراهم کردن زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر آسیب شناسی روند تردد زائرین اربعین حسینی در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال ضروری است با ایجاد یک ترمینال ویژه برای زائرین در محل کربلای معلی و یا نجف اشرف و راهنمایی زائران برای بازگشت از مسیر تمرچین، پیش بینی‌های لازم صورت گیرد.

شرکت راه آهن به تعهدات خود در حوزه حمل و نقل ریلی زائرین اربعین عمل نکرد

استاندار آذربایجان‌غربی بر افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه حمل و نقل با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای انتقال زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین نیز تاکید کرده و افزود: سال گذشته متاسفانه شرکت راه آهن به تعهدات خود در حوزه حمل و نقل ریلی زائرین اربعین عمل نکرده و ما امیدواریم با پیگیری‌های لازم، از این ظرفیت در تردد زائران به استان استفاده شود.

معتمدیان با تاکید بر اهمیت توجه به اصول ایمنی در روند حمل و نقل زائرین اربعین حسینی و ایمن سازی بیشتر راه‌های ارتباطی استان، اضافه کرد: توجه به مسائل ایمنی از جمله خط کشی، ایجاد گاردریل، نصب تابلو‌های علائم راهنمایی و رانندگی و نصب نیوجرسی در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، ضروری بوده و در این زمینه دستگاه‌های متولی در سریع‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی توجه به تکمیل زیرساخت‌های لازم از جمله تامین آب، ارتباطات و فناوری و برق پایدار را در پایانه مرزی تمرچین مورد تاکید قرار داده و افزود: در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی در استان ارتباطات و فناوری و پوشش‌های اینترنتی تقویت شده و از نظر ارتباطی نیز مشکلات موجود حل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بر اهمیت استقرار مراکز بهداشتی، درمانی و امدادی در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی از مسیر بازرگان تا تمرچین و کریدور‌های عبوری زائرین نیز تاکید کرده و یادآور شد: ضمن استقرار بیمارستان صحرایی در پایانه مرزی تمرچین، دارو‌های مورد نیاز به ویژه برای گرمازدگی نیز باید تامین شود.

معتمدیان با تاکید بر اهمیت معرفی مرز تمرچین و مزایای این مرز برای تردد زائرین اربعین حسینی، افزود: در این زمینه صدا و سیمای مرکز استان با تولید مستند مناسب درخصوص ابعاد مختلف پایانه مرزی تمرچین و ویژگی‌های این مرز برای تردد زائرین اربعین حسینی و پخش آن در شبکه‌های بین‌المللی و ملی، می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

وی تصریح کرد: برگزاری کنگره ملی شعر اربعین و نمایشگاه عکس زائرین اربعین حسینی، تولید مستند‌های کوتاه از ابعاد مختلف این سفر معنوی، از جمله برنامه‌های فرهنگی است که می‌تواند برای اجرای در این ایام در استان برنامه‌ریزی شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از استقرار موکب‌های مردمی در مسیر تردد زائرین در اربعین حسینی در استان، از فعالان موکب‌های اربعین حسینی خواست تا ضمن فعالیت بیشتر در محدوده جغرافیایی استان، برای بهره مندی بیشتر زائرین حسینی، هماهنگی‌های لازم را در جهت استقرار در مکان‌های مناسب با ستاد عتبات عالیات در استان و فرمانداری پیرانشهر انجام دهند.

معتمدیان بر ضرورت اجرای مصوبات ستاد اربعین در زمان‌های مشخص شده و برگزاری جلسات منظم و مستمر ستاد اربعین جهت افزایش هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های عضو تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.