دیدار اعضای هیئت جمهوری اسلامی ایران با رئیس اقلیم کردستان عراق

استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه با رئیس اقلیم کردستان عراق، دیدار و گفتگو کردند.

در دیدار استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، که در اربیل برگزار شد در زمینه توسعه همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه، هر دو طرف از سطح عالی روابط میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران، ابراز خوشحالی و بر گسترش فعالیت‌های باززگانی و حمل و نقل در مرز‌های مشترک تأکید کردند و درباره افزایش خطوط مستقیم پروازی و نیز گسترش همکاری در زمینه‌های پزشکی و توریسم؛ به همراه بازگشایی یک منطقه آزاد تجاری تبادل نظر گذاشتند.

در این نشست، هر دو طرف، خواهان تقویت روابط و همکاری‌های مشترک میان یکدیگر شدند و هیئت ایرانی، از مسئولان اقلیم کردستان عراق برای همکاری و سهولت در سفر زائران اربعین حسینی که از طریق اقلیم کردستان به جنوب عراق سفر می‌کنند؛ تشکر و قدردانی کرد. 

در این نشست، تعدادی از مسئولان اقلیم کردستان از جمله؛ «ریبر احمد» وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، «فوزی هریری» رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان، «امید خوشناو» استاندار اربیل، «فلاح مصطفی» دستیار رئیس اقلیم کردستان، «عبدالله آکره‌ای» مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران، «اسدالله رازانی» سرکنسول ایران در اربیل، «محمد محمودیان» سرکنسول ایران در سلیمانیه حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اگه افغانی ها یه شهید دادن ، ما به ازای هر شهید اونا صدهزار ۱۰۰ هزار شهید دادیم ، به فکر هموطنای خودتون باشید به فکر کارگر ایرانی باشید به فکر جوانان ایرانی دم بختی که دنبال همسر می‌گردن باشید ، که جای هر ایرانی رو ده تا افغانی غصب کرده
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۱۳:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
درمرزها ی ایران و عراق بازارچه های کوچک برگذار مخصوص روستاهای محلی باشد تا کول بری جمع شود کولبری درشا‌‌ن ایرانی نیست