رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شرایط اضطرار آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها موجب تعطیلی ادارات این استان در روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ شد.

علیرضا محرابیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شرایط اضطرار آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها ادارات این استان را به تعطیلی کشاند.

وی افزود: این تصمیم توسط کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی و به دلیل تداوم شرایط ناسالم کیفی هوا و پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک، کاهش دید افقی، تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، اتخاذ شد.

وی بیان کرد: این تعطیلی شامل ادارات استان مرکزی به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند می‌باشد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: بانک‌های استان نیز به‌جز شعب کشیک، فردا دوشنبه ۱۸ تیرماه تعطیل است.

محرابیان اظهار کرد: امتحانات دانشگاه‌ها فردا (دوشنبه) برقرار است.

وی عنوان کرد: درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: کلاس‌های کلیه مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیر دولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی تعطیل است.

محرابیان، ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، به‌منظور کاهش اثرات گرد و خاک، عنوان کرد: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهر‌ها مستقرند و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کنند و توزیع ماسک نیز در این میادین صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشا گرد و خاک نیز فردا (دوشنبه) تعطیل است و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر این واحد‌ها هستند.

وی تاکید کرد: هرگونه فعالیت ورزشی در فضا‌های باز در سطح شهر‌ها ممنوع است و اداره‌کل ورزش و جوانان ملزم می‌باشد با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

محرابیان گفت: تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت باید در آماده‌باش کامل باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار