صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد با فرارسیدن ماه محرم، ویژه برنامه‌های مختلفی برای ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در نظر گرفته است.

معاونت سیمای شبکه دنا همچون سال‌های گذشته با تهیه وتولید ویژه برنامه «همرزمان حسین (ع)» به تهیه‌کنندگی احسان عادلی‌پور و کارگردانی مهدی ابراهیم‌خانی، شب‌های دهه اول محرم به مدت ۷۰ دقیقه همراه عاشقان و شیفتگان مولای مظلومان امام حسین (ع) است.

ویژه برنامه «همرزمان حسین (ع)» به معرفی یاران پرورش یافته در مکتب امام حسین (ع) می‌پردازد.

آداب ورسوم مردم استان درماه محرم، معرفی کتاب، معرفی شاعران و عکاسان حسینی، معرفی هیئت‌های مذهبی دراستان، حضور گروه‌های جهادی و خیرین دربرنامه، پوشش روضه‌های خانگی و حضور پیرغلامان در برنامه از جمله بخش‌های مختلف این برنامه است.

همچنین پخش زنده مراسم سینه‌زنی، مداحی و برنامه‌های تولیدی شور حسینی و حماسه حسینی، میان برنامه‌های متناسب با ایام محرم و مستند‌ها و فیلم‌های ویژه ماه محرم، کلیپ و نماهنگ‌های تولیدی و تامینی از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در دهه اول محرم است.

رادیو دنا نیز در آستانه فرارسیدن دهه محرم و ایام حزن و اندوه آل الله، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

«شور شیدایی» عنوان ویژه برنامه شب‌های محرم است که از روز شنبه ۱۶ تیر تا جمعه ۲۹ تیر (۱۳ محرم) به انعکاس عزاداری مردم استان، تبیین معارف اهل بیت (ع)، تبیین فلسفه قیام عاشورای حسینی، تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، معرفی آیین‌ها و آداب و رسوم عزاداری مردم استان و همچنین معرفی سوگ آوا‌ها در نقاط مختلف استان می‌پردازد.

حضور کارشناسان مذهبی، شعرای آیینی، پیرغلامان حسینی و معرفی کتاب از جمله بخش‌های این برنامه است.

«نوای حسینی» به مدت ۱۳ شب از ۱۶ تا ۲۹ تیر به معرفی سوگ آواها، پیرغلامان حسینی و نوحه و مرثیه‌های محلی می‌پردازد.

«در حوالی عطش» عنوان ویژه برنامه روز تاسوعاست که در دو نوبیت صبح و عصر از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ و ساعت ۱۷ تا ۱۹ ضمن انعکاس عزاداری هیئت‌ها و عزاداران حسینی به تبیین وفاداریو رشادت‌های حضرت ابوالفضل عباس (ع) در واقعه عاشورا می‌پردازد.

«ملت امام حسین (ع)» نیز عنوان ویژه برنامه روز عاشورای حسینی است که به انعکاس عزاداری و سوگواری مردم استان در مرکز استان، مراکز شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستا‌ها می‌پردازد.

همچنین در دهه اول محرم به فراخور موضوع و مخاطب در برنامه‌های روتین صبح دنا، بهون مهر، پسیناپسین، شونشینی و صدای آبادی  علاوه بر معرفی مناسک حسینی، شاخص‌های مکتب امام حسین (ع)، نذری دادن و معرفی روضه‌های خانگی و... می‌پردازد.

کتب مرتبط با قیام عاشورای حسینی و شخصیت‌های حادثه عاشورا مشتمل بر نیکنامان و قابیلیان در مینی فیچر «برگ معرفت» معرفی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.