مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گفت: سد تنگ سرخ برای تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی شهر یاسوج در حال ساخت است.

 آرش مصلح در حاشیه بازدید نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از سد تنگ سرخ گفت: این سد از سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و تا دو سال قبل کمتر از ده درصد پیشرفت داشت، اما اکنون به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از محوطه سد تنگ سرخ در تملک کشاورزان و اهالی منطقه قرار دارد، ادامه داد: مهمترین مشکل در تملک اراضی موجود، نداشتن سند و یا اینکه بخشی از این املاک در بستر هستند که با مصوبه‌ای که اکنون انجام شده تلاش می‌کنیم این مشکل رفع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید تلاش کنیم مردم این منطقه به حقشان برسند، گفت: مردم این منطقه از تملک اراضی خود گلایه دارند که این مهم پیگیری می‌ شود.

محمد بهرامی افزود: در کمیسیون انرژی نیز کمیته‌های فرعی برای ساخت سد‌ها وجود دارد و تلاش می شود اعتبارات لازم برای ساخت سد و مسئله ماده ۲۳ خط انتقال به شهر یاسوج را اخذ کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این بازدید گفت: بخش عمده‌ای از سد تنگ سرخ در حال ساخت است و جاده فرعی روستایی که در محدوده این سد قرار داشت نیز تغییر پیدا کرده و در مرحله آسفالت قرار دارد.

روستا افزود: با احداث سد تنگ سرخ قرار است ۲۰ میلیون متر مکعب در سال آب آشامیدنی، ۱۳ میلیون آب صنعت، ۳۳ میلیلون آب کشاورزی، ۵۶ میلیون آب شیراز، ۳۴ میلیلون حق آبه زیست محیطی رودخانه بشار در شهر یاسوج را تامین کند.

مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد نیز گفت: شهر یاسوج و روستا‌های همجوار آن با مشکل کم آبی و یا قطعی آب مواجه است که با احداث این سد می‌توان مشکل را برطرف کنیم.

مدیر پروژه سد تنگ سرخ نیز گفت: این سد هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت دارد و هم اکنون ۱۳۰ میلیارد تومان نیز طلب داریم.

استوار افزود: مهمترین مشکل ما در احداث سد تنگ سرخ برق، اعتبار و تملک اراضی این محدوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.