کلنگ‌زنی و افتتاح ۳۰ طرح عمرانی، توسعه‌ای و زیرساختی در شهرستان لنده با اعتباری افزون بر ۶۵۰ میلیارد ریال برگزار شد.

حجت الاسلام محمد موحد در نشست صمیمی با مردم قیام از بخش مرکزی شهرستان لنده گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان شاهد تحولات اساسی در همه حوزه‌ها در مناطق محروم و دورافتاده هستیم.
 
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده افزود: جاده ارتباطی لنده به بهمئی در حال تعریض و بازگشایی است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مهم اجرایی شود تا شاهد ایمن‌سازی این جاده برای شهروندان باشیم.
 
موحد افزود: وضعیت اعتبارات و کسری بودجه کشور باعث اختلال در روند تزریق اعتبارات به طرح ها شده است.
 
در ادامه نیز مسئولان با حضور در جاده ارتباطی روستای گِرگ شهید نوری که یکی از آرزوی‌های مادر شهید برای حضور در گلزار مطهر شهیدش بود حضور یافتند که با زیرسازی و تعریض در آستانه آسفالت قرار گرفته است.
 
حجت‌الاسلام موحد در جمع مردم این روستا گفت: یکی از دغدغه‌های جدی مادر شهید نوری و مردم روستا‌های اطراف که مورد تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود، بازگشایی و آسفالت این روستا بود که این مهم محقق شد.
 
همچنین فرماندار شهرستان لنده هم گفت: کلنگ‌زنی و افتتاح ۳۰ طرح عمرانی، توسعه‌ای و زیرساختی در حوزه‌های برق، عمرانی، ورزشی و بهداشتی که ۱۸ طرح کلنگ زنی و ۱۲ طرح افتتاحی داشتیم.
 
جلال دانش در بازدید از جاده سخت گذر عروه افزود: تنها جاده سخت گذر شهرستان لنده که دسترسی مردم را با مشکلات اساسی مواجه کرده، جاده «عروه» است.
 
دانش ادامه داد: در طول این سال‌ها تلاش‌های زیادی کردیم که مشکلات این جاده و شرایط بسیار سخت گذر مردم عروه برای تردد رفع شود که از سال گذشته با تأمین اعتبارات ویژه بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، نفت و تملک دارائی برای آن در چند مرحله برای زیرسازی و آسفالت ۳ کیلومتر از راه و بیش از ۵ کیلومتر بازگشایی و تعریض و بتون ریزی در ۲۸ گردنه سخت‌گذر در نظر گرفته است.
 
در ادامه نیز مسئولان با حضور در روستای «وحدت آباد» بخش موگرمون شهرستان لنده دومین ساختمان خانه بهداشت خیر ساز در شهرستان لنده افتتاح شد.
 
توابع بخش مرکزی شهرستان لنده به نمایندگی از ۱۲ طرح اداره برق شهرستان با اعتباری بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال را کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رساندند.
 
معاون شرکت توزیع برق استان در این مراسم گفت: امروز با تلاش‌های خوب‌صورت گرفته در دولت سیزدهم به‌خصوص در بهره‌برداری از ایستگاه دژکوه، برق شهرستان لنده یکی از پایدارترین برق‌ در کل استان است.
 
انصاری‌پور گفت: در بحث قطعی با برنامه برق که یک رویکرد کلی و ملی در حوزه مدیریت مصرف برق در سطح ملی است در بحث قطعی‌های بدون برنامه کمترین قطعی را با پایدارسازی برق در شهرستان لنده داریم.
 
همچنین مسئولان با حضور در مجموعه ورزشی شهرستان لنده پروژه‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال را افتتاح و به بهره‌برداری رساندند.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در این مراسم گفت: توجه به توسعه فضا‌های درمانی و بهداشتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری از بدو خدمت بوده است که امروز و بعد از افتتاحیه خانه بهداشت روستای «مال ملا» شاهد افتتاح خانه بهداشت روستای «وحدت آباد» با اعتباری افزون برای ۲۰ میلیارد ریال به همت خیرین و مجمع خیرین سلامت استان هستیم.
 
یاوریان گفت: این خانه بهداشت با زیربنای ۱۳۰ مترمربع و به همت خیرین ساخته شده است که در روز‌های آینده نیز بیش از ۴ میلیارد ریال نیز تجهیزات بهداشتی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز خریداری و تأمین خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.